lördag 16 januari 2010

Duracell??

Blir ju rätt löjligt att hålla på att tjafsa om att min fritid sedan ett tag tillbaka försvunnit på något märkligt sätt, men jag skriver mest för min egen skull så att jag om några år när jag bläddrar tillbaka kan komma ihåg hur det var... Ni får stå ut med mitt ältande.

Åker alltså hemifrån 06:45 varje dag och är hemma igen 17:45. 11 timmar hemifrån! Mina underbara duktiga ungar rundar sig själva efter skolan, vilket iofs innebär att halva Skärhamn är hemma hos oss på eftermiddagarna. Hemma väntar då vanligtvis kaos med matlagning, disk, tvätt, läxor, massa andra måsten, och en full mailbox som måste ses över varje dag. Fredagarna slutar vi lite tidigare som tur är, och då får man boka läkarbesök åt barnen och annat sånt därnt. Helgerna flyger iväg med allt som man inte hinner på veckodagarna, och mitt i detta kaos måste jag knö in mina två deltidsjobb och en instruktörsutbildning.

Ha ha ha!
Rätt muntert när man tänker på det, men framåt torsdag brukar jag undra om jag är riktigt klok i huvudet som utsätter mej för det här. Men jag har liksom ingen utväg, mitt vikariat går ut 31 januari och det är fortfarande oklart om fortsättning, så jag måste jobba medan jag kan. Barnen måste prioriteras. Mina två minijobb är inget jag kan lämna bort. Instruktörsutbildngen är brukshundsklubbens kanske största chans till överlevnad, och det som hamnar långt ner i prioriteringen, men trots det en ljuspunkt i tillvaron, bara man får tid att planera ordentligt. Sist i kön hamnar stackars Narnia. Visserligen har hon varit sjuk och inte gått att träna med, (tur i oturen) men nu närmar sig pencillinkuren sig slutet och det är dags att damma av lilla fröken och gå kurs varannan söndag för Mette.

Samtidigt så är den mentala pressen oerhört mycket mindre om jag bara surfar tillbaka ett år i min blogg! Otroligt men sant! Kan man läka sig mentalt samtidigt som man leker Duracellkanin? Mitt svar är JA! Mer att göra men mindre psykisk stress.

Vi får väl se, snart är det 1 februari och då kanske jag får väldigt mycket fritid, och med en frisk hund har jag inga som helst problem att fylla några månaders "ledighet"... :-))

Nä, det sägs att det skall snöa ikväll, och det är fortfarande lite dagsljus kvar. Skall passa på att klämma in en promenad med turbo-hunden innan jag skall köra Emma till hennes "Scrapbookingskväll" med kompisarna.
Sen tänker jag krascha i soffan för resten av kvällen.

Ha det bra // Duracell-Carina och Turbo-Narni

Inga kommentarer: