söndag 24 januari 2010

Söndag


Hej hej

Har precis gjort världens röjjande i huset inför eftermiddagens kaffe & tårta. Anders fyller år. Tur att man får gäster ibland så man måste ta krafttag med skurhinken. Vi har till och med bakat (!!!!), jajjemensan! Kärleksmums blir det, tror vi när det är klart om 10 minuter i ugnen.

Igår var vi på klubben jag och Narniparni och åkte hem gladare än på väldigt länge. Träningen kändes ROLIG! Både för mej och lilla hunden! Ingen "måste-känsla" och ingen fläpp hund. Och så kom ju även Anna, Torun och Erica, och vi fick varsitt kommenderingsprogram efter önskemål. Jag önskade mej en elitklass lydnad och efter en lång period av träningstorka så är jag helt nöjd med lilla fialotta, vi har ju helt klart ett separationsproblem :-) som vi behöver ta tag i, lilla pluttan kan inte vara föööööööööööööör långt borta från mej, för då steppar hon, eller flyttar sig framåt och lite sådär. Och så blir jag ju förbannad tillslut när hon inte kan stå still 10 meter bort. Det får vi fila på lite mer.

Har ju tränat med snörboll några gånger och då är det precis som om det tajtar gummibandet för mycket. Hon har för stor dragning på kampen (=konkurrenslust med mej, egentligen inte föremålet, och inte konkurrens med andra människor. Svårt!). Men hittade en tennisboll och då går det över till att själva grejjen är trevlig, efter några träningar. Kampen får jag andvända i andra lägen, om det bara inte går över i morr-bita-gruff, det är inte användbart alls har jag märkt :-)
Det trevliga är att våra gamla problem med morr-gruff och ljud vid sidan har kommit tillbaka, och det är ju verkligen ett friskhetstecken!!
.
Och häromdagen på jobbet drog jag en lättnadens suck när jag fick veta att mitt vikariat kommer att bli förlängt till slutet på juni! Pust! Jag önskade att få gå ner på 80% så jag hinner med mina andra jobb, och som överenskommelsen ser ut nu så blir det 100% till 1 mars, därefter 90% till 1 april och därifrån 80%. Det blir bra!
.
Kram på er // Carina & Narni

4 kommentarer:

Anna Sundalen sa...

Vad underbart att äntligen få till en riktig träning. Extra roligt när det dessutom börjar kännas som om att både Carina och Narni är tillbaka på riktigt.

Tusen tack för att ni hjälpte till att förgylla vår dag.

Kram

ulrica sa...

Vad glad jag blir!!

Underbart det känns efter en sån dag på klubben! Både träffa vänner och känna att saker och ting börjar rätta till sig igen. Jag är otroligt glad för din skull.

Skönt att veta att du har jobb ett tag till också. Att dessutom kunna gå ner lite i tid är ju bara för bra. :) Då kanske du får tid att ta en tur till Skåne också. ;) Hade varit jättekul.

Kram, kram!

Kerstin sa...

Det verkar som om Narnia är tillbaka; så himla skönt för er!!!
Kraam

Anna Sundalen sa...

Hallå!! Det är dags för en uppdatering, jag är nyfiken på hur det gick igår.

Kram