lördag 20 november 2010

En annan galax?

Hej hej

Ni har väl allesammans slutat att logga in här på min lilla blogg, men jag skriver lite ändå :-)

Jag har faktiskt inte flyttat till nästa Galax, även om man kunde tro det...

Däremot så har jag kastat om rejält i livet, slängt Facebook överbord, och numera är datorn avstängd nästan all min lediga tid. Den ägnar jag åt min familj, Narni och mej själv. Läxläsning. Matlagning. Disk och Tvätt. Och sen är dagarna slut.
Ibland undrar jag om allt flängande, hundtränande, klubbjobb, och allt meck från alla år, överhuvudtaget har gett någonting alls? Var det värt priset? Har inte kommit fram till något svar ännu.. filosofen fortsätter fundera.

Narni då? Jo, Narni är numera fullt frisk, glad och skuttig. Fysiskt i allafall.
Psykiskt är lite sämre... inte riktigt hemma på övervåningen. Åt det senila hållet, och känslig för att byta miljö eller förutsättningar, då går hon igång och stressar. Så länge man gör sina vanliga rutiner och lunkar på i vardagen så är hon glad och nöjd och mår fint. Förändrar man för mycket, så blir det pannkaka. Så vi ägnar oss åt att promenera, precis sådär som vanliga hundägare gör.

Och på jobbet rullar det på, fick ytterliggare förlängt, har tappat räkningen på antalet förlängningar, och nu har jag kontrakt till 28 februari 2011, och jag skall inte sticka under stol med att det hade varit skönt att få fast tjänst så att man kan slappna av... Jobbet i sig är SKITKUL och vi står inför en omorganisation och byte av affärssystem och det skall bli hur kul som helst att få vara med i den processen!

Har till och med fått vara med på hemsidan:

www.najad.se/pages/interviews-najad-customer-support

Och hundluckan & guldfisken då?
Jo, guldfisken kan nu gå ut och in, men går sällan ut om ingen följer med henne. Ingen idé att vara ute själv, tycks hon tänka. Men, peppar peppar, inget kiss och bajs inne längre! Vissa dagar är vi inte hemma förrän sex-tiden, och det känns väldigt skönt att veta att hon klarar sig själv.

Den riktigt smarta i familjen är väl isåfall katten, som har lärt sig att gå in genom hundluckan! Första natten det hände höll jag på att göra på mej av skräck. Det slår i hundluckan - lyset tänder (rörelsevakt)... och hunden ligger brevid mej!!! Fy bubblan! Men så hör jag kattens förtjusta knaprande av kattmat i köket och kom på att jag släppte ut henne på kvällen! Fantastiskt!

Kram från Carina & Narni Goldfish & Ebba Smartcat

1 kommentar:

Åsa sa...

Hej´, jag ville bara önska er en god fortsättning på det nya året hoppas att det blir ett toppen år för Er.

Kramar från Åsa med Ganto & Helix