söndag 19 september 2010

Guldfisken

Hej igen!

Nä, guldfisken kan fortfarande inte gå ut genom hundluckan om hon inte får uttryckliga order härom. I morses blev jag så trött på henne att jag formligen tryckte ut henne genom luckan, sen har hon fart igenom den i rena skräcken hela dagen... antingen kom vi över puckeln, eller så har jag saboterat all träning... framtiden får utvisa!

I fredags kom domen i stämningsmålet som vi haft på halsen, och med en suck konstaterar jag att det finns rättvisa i världen. Snart två (långa) år efter att vi fick denna stämning på halsen av våra kära kusiner kring en ärvd sjöbod, så var det äntligen klart.
Även tingsrättens 3-domare, plus konsulterade proffesorer på hög nivå, tycker att ingånga avtal skall gälla, och man kan inte bluffa sig ur överenskommelser bara för att man blivit girig. Vi vann alltså jag och bror. Puuuuust.

Här hemma pågår återigen det ständiga uppgraderingsarbetet av vårt gamla hus, och nu har turen kommit till toa och tvättstuga. Vi har även fått ta tag i värmebiten, och borrat för jordvärme, så det är fullt upp. I morrn kommer firman och installerar och sen håller vi tummarna för att det verkligen fungerar!

Nä, nog för denna dagen, nu är datortiden över för denna veckan :-)

Kram

Inga kommentarer: