måndag 23 juli 2007

Östkusten

Nu står vi på Lysinge Friluftscenter (tror jag det heter), camping, stugby, poolområde och en massa annat kul. Vi fick en liten oplanerad utflykt till campingen i Gamleby efter ett litet missförstånd med bokningssystemet här på Västervik.
Linda och Johan var fortfarande kvar i Gamleby efter lägret, och dom tog Lena med sig och tittade förbi husvagnen och lite prat. Vi stämde träff dagen efter på Gamleby BK och Kerstin slöt också upp och vi tränade en lång stund, i riktigt fint sommarväder. Narni fick några rutor, några inropningar, kryp och platsliggande med störning. Efter träningen busade hundarna runt och Narni och Rusa sprang som två skållade troll runt runt runt. Johan plåtade som en blå, så kanske blev det till och med några kort... Vem vet...

Vid 15 tiden på söndagen åkte vi mot Västervik och fick en bra plats vid lekplatsen. Såklart var första anhalten poolområdet och Anton och Emma åkte vattenrutschbana tills jag fick tvinga upp dom ur badet. Solen sken trots varningar om skitväder... Det kom istället i natt och det har regnat. en hel del..

Idag har vi spelat minigolf, eftersom det är för kallt för att bada tycker jag, och Anders vann som vanligt... Fuskigt... Jag håller på att koka potatis i husvagnen och Anders och barnen sköter grill och dukning därute. Kan det passa bättre då att kika i bloggarna och kolla vad som händer!

På onsdag om allt klaffar har jag planerat att träna med Lena på Västerviks BK och på torsdag bär det av till Gotland och dop på brorsans minsting. Veckan efter Gotland har vi inte bokat in något ännu, det beror på vart barnen vill åka hän dagarna innan Emmas ridläger då vi måste vara hemma några dagar (och passa på att jobba)... Kanske blir det Västervik igen, eller Öland... Väderberoende så klart...

Nix, nu måste jag kika på potatisen!

Hejsvejs Carina & Narni

2 kommentarer:

Anonym sa...

Öland tycker jag låter toppen!
Ölands Djurpark för barnen kanske!
Sen har vi ju Söregårdsmagasinet´s loppis i Runsbäck ca 3-4 km söder om Färjestaden. Hittar du dit så är det där jag bor!

Hoppas!!!

Kram

Susanne

Kerstin och Gouda sa...

Ni kanske åker förbi Jönköping,om ni gör det så kan du väl höra av dig så vi kan träffas, det vore kul. Ha de så gott.//Kerstin.