söndag 17 februari 2008

En båt till



I helgen har vi haft en av "våra" båtar inne i Skärhamn, och jag har fått agera marktjänst och familjens alltiallo, så träningen i lördags fick stryka på foten. Väldigt bekvämt att ha båten på nära håll, och vi blev inbjudna på lunch både på lördag och söndag. Kocken var otroligt duktig så klart och vi åt tills vi sprack nästanpå... Idag hade dom livbåtsövning och jag och ungarna tittade på och jag sufflerade med att fantisera ihop en historia som passade med övningen. Ungarna njöt i fulla drag och var väldigt faschinerade av hela spektaklet.
Anton, Emma och Alizia hittade sig sen en väldigt bekväm plats uppe på bryggan bakom radarn där dom hade full koll på omgivningarna! (medan dom delade broderligt på den ENORMA hög med godis dom fått av kocken)

Eftersom jag använder lördagarna som "belöningssystem" till mej själv efter en hård vecka, så sög det i träningstarmen ordentligt idag efter många dagar utan träning..... Att få komma bort en stund och träna hund! (ha ha det rimmade)

Nåväl, idag kom Anders hem faktiskt redan klockan 16:00 (det blåste för mycket för att köra kran) och jag smet iväg och tränade en stund innan det blev mörkt.
Och det var en lisa för själen... Snacka om stresssänkande... Gick först i skogen i "mitt" lilla röjprojekt, en sänka med dött gammalt sly, småträd och grenar, (det tar en fem sex år att röja en ny stig ;-)) och röjde lite medan Narni sprang omkring och sträckte på benen. Tror att det kan ha varit någon mer där och röjt, eller så har stormarna flyttat en del på mina högar... Snart är det så man kan lägga ett litet spår igenom den lilla sänkan. Upptag blir nog bra vad det lider. Eller så fortsätter man över berget och så har man ett fullt elit spår.
Sen gick vi fulla av energi och tränade lite gott och blandat. Det gick väldigt bra, och vi körde hem efter en och en halv timme, glada och nöjda och redo för en ny vecka med allt vad det innebär...
Ha det bra // Carina & Narni

1 kommentar:

Yvonne o Vilja sa...

Skönt att du fick en liten paus att fylla med träning... :)
I veckan får det bli lite träning också!
(Andreas hade tydligen en rottisråtta långt in i garderoben någonstans, får väl se när den kommer fram och blir tömd på innehåll) :D hehe
Ses!