lördag 9 februari 2008

Skogen!

Shit vilken härlig dag vi har haft idag! Vi var iväg hela träningsgänget i skogen och tränade spår och uppletande. Uppehåll var det och på eftermiddagen kom till och med solen fram. Snacka om att ha det härligt! Mobiltelefonerna fick fungera som kamera, min blev ju mest suddiga bilder, men Annas telefon är nog en bättre kamera att döma av bilden... Väldigt bra för en telefonbild...

Narni sprang som en kratta på uppletandet, så jag får ta fram min lilla fickspegel och skälla på mig själv att jag slarvat med grundövningarna... Hm.... Ajsing bajsing.

Spårövningen gick ungefär i samma stil, skulle göra mej till och prova ett påsläpp 90grader... Hade från början tänkt göra ett lägrepåsläpp, men fick lite hjärnsläpp på vägen fram och skulle "passa på"... Hm... Ja, såklart blev det bakspår, men jag hängde på (spåret låg utifrån en väg, så det var ett fint läge) men då vände hon efter en tio-femton meter och tog spåret rätt. Lite flaxigt tog vi oss fram till slutet och blev glada för det. Nåväl, det kan ju inte gå som på räls hela tiden! Och kanske lärde hon sig något på det också...

Hem och vara marktjänst för fönsterbytet hemma som var i full gång när jag kom hem, det gick bra och nu har jag ett nytt fönster i vårt blivande sovrum! Som går att öppna!! Sicken lyx!

Tilläggas bör nog att huset fyller 100 år i år och fönstren som är typ 40 tal har totalt svällt igen och efter denna regniga vinter går inget att öppna... En torr sommardag kanske men inte i den här eviga blötan! Resten av fönstren måste vänta till sommaren när man kan ta ett i taget i lugn och ro...

Nä, nu är det läggdax!
Tjohej från mej

2 kommentarer:

Yvonne o Vilja sa...

Ja!! Håller med om att det var en kanondag igår! :)
Fint väder, trevliga träningskompisar och glada hundar!

Av döma av träningen idag är Vilja fortfarande trött... :) Men några smågrejor fick vi till ändå!
Ses!
Kram

Anonym sa...

Vilket härligt kort!! Känns som år och dar sedan jag satt på min ryggsäck i skogen.. Skall försöka sno till mig lite tid någon dag.
Hoppas ni har det bra!
Kram Ulle