fredag 22 februari 2008

Väder!

Vilket knäppt väder vi har nuförtiden... Bara regn och stormar... Jag hade missat väderleksrapporten där dom pratade om storm, och jag och Yvonne blev lite överrumplade när stormen brakade in över oss på klubben i eftermiddags.... Först ett otroligt hällregnande och sedan kom blåsten fort på.
Träden vajjade olycksbådande och det ramlade kvistar lite här och där när jag och Narni tog vårt spår....

Vid 1530 åkte jag och hämtade Emma och vi åkte till affären, och medan vi var i affären steg vattnet i hamnen riktigt ordentligt så att det blev översvämning lite här och där. Förtöjningsmojängerna till småbåtarna stod rätt upp i luften och bryggorna var översvämmade... Vi fick stanna på jobbet och kolla så inte vattnet gått in på golvet, men det var fortfarande några decimeter till gott... pust... Så här såg det ut utanför kontoret... Inte mycket kaj kvar... I vanliga fall ligger båtarna med relingen i jämnhöjd med kajen.




Hopp o hej // Carina

3 kommentarer:

Yvonne o Vilja sa...

Ah fy fasen alltså vad mycket vatten... livsfarligt!

Blev riktigt lyckat idag tycker jag allt! KUL!

Ses i veckan?!
Kram

Anonym sa...

Ah... onsdag går jag och lille illvilja kurs ju... Så inge kungälv för mig... :( får nog bli torsdag eller fredag... :)

Vi hörs!
Kram Y+V

Anonym sa...

Fredag samma tid och samma kanal blir perfekt!

Kram Yvonen å Vilaj