torsdag 10 april 2008

Teater!



Ikväll har vi varit på teaterföreställning!

I tio veckor har Emma och kompisen (mfl) gått på teaterkurs i Nösnäsaulan för en kanonduktig tjej som heter Jane. Alla i gruppen var mellan 9 och 11 och pjäsen handlade om mobbing (dom skrev den t.o.m själva). Idag var det då dax för avslutning och föreställning, klockan 19:00.

Emma hade bjudit in även mor och farföräldrar, och var nervös så det förslog. Emma spelade "Fridas" mamma och var iförd peruk, stövlar och klänning... Väldigt tjusig!
Men föreställningen gick kanonbra, dom var verkligen underbara alla dessa ungar!
Emma signade genast upp sig för fortsättningskursen, 8 gånger till, så nu är ytterligare 8 torsdagar spikade ;-)) Det har varit väldigt nyttigt för tjejjerna att gå på teater, och dom har säkert nytta av det längre fram i livet. Som tur är så varvar vi med att köra mellan föräldrarna, och kanske provar vi att en lämnar och en hämtar, istället för att nån stackare skall sitta och mögla utanför Nösnäs i 2,5 timmar varje torsdagkväll (18-20:30)... Sundahallen stänger 19 och sen är det ju "natta"... Efter man gått två varv på slingan med hunden så kan man även den rundan...
Annars har den 10:e april varit en dag.... pust... Möte med skolan på morgonen. På jobbet audit med DNV hela dagen. Klubben hade bokat medlemsmöte. Emmas klass hade bokat föräldramöte. Antons beställda salamandrar anlände till kungälv 17:00. Anders skulle besikta motorcykeln i Stenungsund... Och så teater på kvällen.... Det gäller att knö ihop allt på en dag..
Föräldramötet fick ju utgå. Medlemsmötet likaså. Jobbet drog över på tiden och med andan i halsen mellanlandade jag hemma för att laga mat till oss innan teaterövningarna... Förutom allt detta så fyllde Eva år idag (Grattis) och är just nu i Norrland för att hämta sin nya valp El-jo-mi´s Dugga of Theelo. En kanonsöt liten dam, skall bli kul att träffa henne så småningom!
I morgon har jag möte hela förmiddagen, och hoppas bli utsläppt innan 14, så jag hinner att lägga ett påsläpp till Narni inför lördagens tävling... Som jag har räknat på, tävlingen alltså, och insett att det skall mycket till för att vi skall klara oss... Dåligt påsläpp och ingen plats... Och dåligt väder = dåligt kryp...
Så jag har förebyggt och anmält till två lägreklasser till i maj månad... Då attans måste jag få till lite platsträning och fixat till våra påsläpp.
Det var tyvärr dom enda två lägrespåren som fanns i närheten... Blä. Nåja, blir vi bortlottade så sadlar vi om till lydnadsklasserna och siktar på lägreklass till hösten istället...
Nu är det dax att gå och sova lite efter dagens kalabalik.. Min nya säng är helt underbar, och peppar peppar så tror jag att jag sover mycket bättre och i längre perioder numera! Hoppas det håller i sig. Det är inte kul när man vaknar klockan 3 och inte kan somna om...
Gokväll // Carina

Inga kommentarer: