fredag 1 augusti 2008

Sommar och sol

I skrivande stund har jag rymt från den stekande solen... Vi hade ju tänkt att vara på Skrea eller Daftö denna vecka, men Anders fick ge sig iväg på jobb till ett fartyg i måndags, och kommer vara borta hela veckan. Har vi tur är han färdig på måndag kväll, och då kanske vi kan rymma med husis nånstans. Troligen blir det väl Apelviken, där finns lite alternativ om det skulle bli dåligt väder några dagar...
Jag har behövt jobba förmiddarna hemifrån, men det gör inte så mycket när vi ändå är hemma. Farmor och Farfar är tillbaka i lillahuset för några dagar innan dom åker till Norrland.
Eftermiddagarna har vi tillbringat på Toftenäs strand, som består mest av klippor och berg, och det har varit väldigt skönt. Fläktar så skönt från havet, och så en simtur då och då. Ungarna hinner ju inte torka mellan doppen, utan ligger i och plaskar för det mesta. Både Anton och Emma har fått värsta badnojjan och hoppar och simmar som dom värsta, och struntar numera i både tång och sjögräs. Görskönt!
I onsdags sammanstrålade jag med Emma, Ulle & Wilma på Låka strand i Höviksnäs, en jättefin badvik! Dessvärre bestämde sig ett åskväder för att parkera där, så vi tog bilen och körde ifrån åskvädret till Kåreviken och snabbade oss att bada innan åskvädret hann ifatt oss. När vi väl kom till Skärhamn, så hade det inte blitt nåt alls i Skärhamn. Knepigt!

Lite hundträning har det också blitt, i onsdags kväll i kvällsvalkan, och idag skall vi träna uppletande i skogen. Hemma träningen har blivit rätt lidande ett tag, latmasken har helt enkelt tagit överhanden och det blir en kort kissrunda på kvällen.. Ajsing bajsing.

Nu skall jag gå på Spa! Barnen har fixat med stolar och grejjer på altanen, och det ryktas om manikyr, pedikyr, ansiktsmassage och lite tilltugg. Kostar 10kr, extrapris för mammor!

Hejsvejs // Carina

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha jag hittade hit först..... kors i taket Eva på nätet. Tack för en trevlig stund.
Pussa Alice
Kram.

Anonym sa...

Halloj! Sicken jäkla lyx! Eget spa hemma med anställda och allt! Å billigt! 10 pix, eller kanske det är per behandling?!

Gullungar!!!

Susanne

Yvonne o Vilja sa...

Woaaaaaa.... gäller det erbjudandet bara för mammor?? Isåfall är det väl dags att klämma ut en.. haha eller så kanske det räknas med en jättebaby på fyra ben??? ;D

Anonym sa...

Hej i sommarvärmen!

Länge sen vi sågs men härligt att läsa att ni har det kanon där ute på ön *ler*
Här regnar det idag men det är faktiskt helt ok, gör en massa måsten i stället.
Håller helt med dig om att det är mega kul att ta kort o visst vill man bara ta mer o mer...

Ha det bra så ses vi snart på klubben,

Anonym sa...

Hej!
H�rligt det l�ter med spa... jag �r ju mamma. G�ller erbjudandet mig med. �ven om jag inte �r deras mamma. ;-)
Synd p� semester.. men hoppas ni kommer iv�g snart d�. Jag �ker norrut idag.

Vi h�rs!!

Kram
Ulle