fredag 17 april 2009

Ditt o datt

Solen skiner. Alldeles vindstilla. Fick grattispussar och kramar av barn och gubbe i morses. Jag har varit duktig och promenixat till jobbet. Så långt är jag rätt nöjd med min 37:e födelsedag, håller tummarna för att det kan fortsätta i samma stil, peppar peppar!
Ikväll kommer Mor & Far och Bror & Co, och då tänkte jag bju på grillat och tårta, har vi tur så kanske man kan sitta ute med lite kläder på sig, vem vet.

Igår tog jag och Narni en längre kvällsrunda och tränade lite inkallning, framåt och kryp. Det gick förvånansvärt bra och vips så blir man glad i hela kroppen så det räcker i flera timmar. Visserligen har jag inte fått nån träning på folk i gruppen, utan fått variera mej mellan plaststolar, koner och igårkväll hittade jag två cementsuggor som stod rätt tätt ihop.
Krypet vet jag inte riktigt vad som hänt, träningskompisarna har kikat på oss, och Narni smyghöjer sig och luftar ibland ca 5 cm, så att pälsen lyfter från marken. Osynligt från mitt håll... Så nu har jag kört med spegeln eller folk som kikar, eller låtit henne krypa framför mig eller vid sidan om mig ett tag.
Fria följet är kanonfint när vi är ensamma och skitdåligt när vi får kommendering/publik. Narni har varit låg ett tag (skendräktig mm) och går som en sopa så fort hon får en chans.. Hm.

Men men vi får förlåta varandra jag och Narni för att vi inte har fått nån ordning på träningen, och så får vi tänka framåt och ta nya tag till hösten. Tillsvidare får vi bara gilla läget och bli glada för dom stunder vi lyckas få till oavsett hur det går.
Har anmält mej till 2 högreprov till, men eftersom livet är som det är just nu, så tar vi det som träning. Den värsta tortyren och fler spik i kistan är ju dom gångerna man bokat in träning, gått och längtat ordentligt och sen fått andra viktiga uppdrag som kör över allt annat "oviktigt". Man blir så himla besviken. Bättre att inte boka in träningen alls då, så blir man inte ledsen...
Men det blir nog bättre längre fram!

Nu skall jag gå och hälla ut kaffet som jag glömde dricka mitt i bloggandet. Skulle bara skriva tre rader som vanligt men vips så blev det en halv roman...
Skall festa till det så här på min dag, och ta en cappuchino tror jag!

Kram på er // Carina & Narni

6 kommentarer:

ulrica sa...

Grattis på födelsedagen!! Världens bästa Carina. :-)

Kramar från mig!

bosse sa...

grattis på 27 årsdagen,
på söndag klaffar allt nog. så en stor spark i ändan till dig

Yvonne o Vilja sa...

GRATTIS GRATTIS på födelsedagen!! :)
Hoppas du får en fortsatt underbar dag! Låter som en god idé med grill och tårta ute! Kalasväder för det!

Kramis

A. sa...

Grattis!

Erica sa...

Stort grattis i efterskott!

Tror det kommer gå kanon på söndag, håller tummarna hårt! Och oavsett hur det går så är ni mina idoler iallafall! Det är ingen brådska, ta det lugnt, tävlingsträning är bra träning!

Stor kram erica

Susanne sa...

STORT GRATTIS I EFTERSKOTT DU UNGA DAM!!!!
Tråkigt o jobbigt när man inte får tiden att räcka till. Men det är ju en lättnad att du kan se tävlingarna som träning. Hur du nu bär dig åt för att tänka så.
Men njut av stunderna tillsammans med jycken! Tänk ändå vad dom ger en kärlek....ovillkorlig sådan.
Ses kanske i vår. Verkar som om min jänta tänker flytta till Göteborg innan sommaren. Så då blir det resor dit och då kam man ju lika gärna ta en sväng till Tjörn också. Visst?
Ta hand om dig Carina och krama jycken.
Susanne o Cia