fredag 24 april 2009

Förrymd fånge på grönbete!

Hallojs.

I soffan ligger det en uttröttad hund och drar timmerstockar efter en härlig promenad och spår i Sundsby med bästisrottisen och matte.
I morses när jag avklarat mina måsten och skjutit upp nästan-måsten till måndagen, så rymde jag min kos från jobbet. Nacken börjar stelna på så här mot slutet på veckan, min hjärna behövde verkligen få komma ifrån, och kroppen behövde AD vitamin från solen.
Gräsklipparn, oljning av utemöbler och plantering av pénseer stod på schemat, ända tills jag fick SMS av Yvonne om vi skulle försöka ta oss ut i skogen och spåra lite. Gräsklipp och det andra kan vänta...
Sagt och gjort. Vi sammanstrålade i Sundsby och lade raskt 6 påsläpp att dela på, och tänkte sen att vi promenixar runt den lilla slingan och så är det lagom att ta spåren sen. He he he. Vi insåg väl rätt snart att vi råkat ta en av dom läääääääääääääängre rundorna, och snart var vi rätt slut både hundar och mattar. Iallafall jag, otränad som den värsta.
Men svettiga och goa kom vi fram till våra påsläpp efter typ 2 timmar, och med hänsyn till våra trötta hundar skötte dom sig finfint. Narni cyklade iväg bakåt på ett spår, men tveksamt om hon var på det innan, utan det var nog vilt. Gjorde ett nytt som hon gjorde en kanonfin kontroll på och gav sig åt rätt håll. Påsläpp nummer två gick kanon, och påslägg nummer 3 hade vi lite viltkänning på, men hon skärpte upp sig och spårade sig fram till favvonallen som vi fått av Erica och blev skitaglad, så det blev bra träning iallafall-
Helt slut masade vi oss tillbaka till bilen nöjda med dagen.
Vidare till affären, sedan hem till grillen, äta på altanen i den sköna vårsommarkvällen och snart tänker jag kapsejsa i soffan. Barnen är på talangtävling i Sagabion, där Evas Alice skall uppträda, och då får man passa på att ta en brejk.

Och till och med kameran kom jag ihåg!


6 kommentarer:

Andreas och Mörka Molly sa...

Mysigt!

(Jag, MM och My i kärra gjoprde misstaget att gå slingan som diagonalar över berget för ett par månader sedan...)

Yvonne o Vilja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Yvonne o Vilja sa...

Insåg att när jag klickat på skicka fattades det massa saker så tog bort det... :)

Tack själv för en härlig dag!
Kan inte bli bättre med härligt väder, trevligt sällskap, spårläggning, trött vovve och en välförtjänt fika på mitten! Plus alla fantastiska blommor överallt!!

När Narni väl fick nys på spåret var hon superfin, för att inte tala om hela påsläpp nummer två där hon gjorde ett klockrent upptag,- åt rätt håll, vände, kollade av i två meter, vände igen och fullföljde till slutet... Så SNYGGT!

Detta är inte första gången i sundsby!!
Kramis

Susanne o Cia sa...

Det var våldsamt vad det grillas gott överallt i vårt avlånga land. Men inte här i Runsbäck inte. Nä, Susanne har ingen grill. Men nu när snålvattnet har runnit efter att ha läst hos bloggvänner och deras grillkalas så hon jäklar i mej köpa en bums. =)

Jisses, vilken skön dag du haft! Kan väl knappast bli bättre va! Precis vad du behövde ju! Gräs o annat gojs kan va. Inte livsviktigt ju! Det man har det har man ändå kvar!
Vad duktiga jyxen var i spåret trots den kollosalt låååånga rundan innan. Fina bilder!
Ha det nu så bra o TA`T LUGNT CARINA!
Kramar
Susanne o Cia.

Susanne o Cia sa...

Flyttkort. Ny adress =).

http://axevasvecia.blogg.se
Kramar
Susanne

Susanne o Cia sa...

Vill önska dig skön o mysig valborgsmäss!
Kramar
Susanne & Cia