måndag 15 juni 2009

Borelia

Jahajajja.
Visst var det Borelia lilla fröken har. Veterinären ringde nu för en stund sen och bekräftade detta. Det går inte att veta om det är en gammal eller ny infektion förrän om ett halvår ungefär, då man ser om titerna är på väg upp eller ner, men hon menade på att om borelia infektionen är gammal, så kan biverkningarna på fästingmedlen höra till boreliainfektionen, att det liksom blev droppen på bägaren för en redan ansträngd kropp... Så då tänker man i sitt stilla sinne... Varför i helskotta har jag inte tatt detta provet förut??????? Hur dum får man va på en skala?

Eh... Pust... Fast jag har ju iofs varit inne på Blå Stjärnan första fläpprycket och sedan frågat minst 2 veterinärer om rädslorna och orsaker och i och med sambandet med fästingmedlen så har alla dragit slutsatsen att det var biverkning... Normala hundar med Borelia blir ju dödströtta eller haltar eller nåt i den stilen.. Och när jag bad veterinären ta provet i förrav veckan så kände jag mej som värsta hypokondrikern som behöver ha en diagnos för att må bra... Fjantigt va. För det var ju precis tvärtom, skulle vart påstridig redan på första veterinärbesöket och tvingat dom under hot att ta proverna...

Tänk om jag gått och harvat runt med en Boreliasjuk hund i snart 2 år???

Hoppas hoppas hoppas att det går att få bukt med detta nu bara, så det inte gått för långt... Uhuuuu.

Tjing // Carina o Narnidenstackarshundenmedenkorkadidiottillmatte

4 kommentarer:

Therese & Azzie sa...

gott ändå att äntligen få svar på varför hon har betett sig som hon gjort.

Kram Therese

Erica sa...

Jävla fästingar, död åt dem! Brukar ju tycka om alla djur men icke fästingar!

Jag har ju också fått slagits för att ta borrelia prov på Tilda. Men har tagit ett varje år trots att jag blivit idiotförklarad, mina pengar låt mig betala! I höstas hade hon ju också sådana där titrar även om jag inte märkt något på henne och fick en pencelin kur. Har dock inte kollat upp henne efteråt veterinären ansåg att det inte behövdes! Var kanske dumt? Hm, borde kanske kolla så det verkligen försvann?

Håller tummarna får att det ska gå över på Narni!

kramkram erica

Yvonne och Viljapilja sa...

ÅÅÅÅååååååhhhh, så skönt att få svar!!! Även om det kanske inte var ett svar man ville ha så är det bättre att inte veta!

Hur blir medecinering och så nu då?
KRAMAR

bosse sa...

ja där ser man först wilda o nu narni o säkert har de haft det lika länge känns ändå bra att veta, efter wildas dunder kurer så är det ändå på rätt väg känns det som nu, men det verkar vara det antiinflamatoriska som verkar tagit skruv för wilda, helt plötligt rör hon sig mycket lättare troligen är det värken som ställer till en hel del,skall nog ta annas inbjudan o tävla den 10/7 på råhagen skall bara köra en träning före jag anmäler mig. PS; vet inte en veterinär som engagerar sig så mycket som Pia som vi har, ringde till o med i söndags för att prata om wilda)