lördag 13 juni 2009

Vändningar

Hej hej

Idag hade vi ställt kosan till klubben jag och Narni för en skogspromenad och för att kika på Anna när hon och Frank startade i elitklass lydnad.
Egentligen hade jag tänkt spåra, men motivationen räckte inte till riktigt idag. Vi tog en skogsrunda istället. Först fick Narni vara lös men efter att ha dratt iväg på viltspår ett par gånger med proppar i öronen fick hon finna sig i att gå i koppel i skogen.
Hittade ett område med taggtråd i perfekt snubbel-tassklippar nivå, som jag trasslade upp och fick rullat ihop och lagt åt sidan så att ingen skadar sig. Livsfarligt. Hittade mej en ny runda att variera promenaderna med, tror jag skall lägga ett spår där en dag när jag får lust.

Därefter filmade vi Anna och Franks elitprogram, och jag tyckte dom var väldans duktiga och speciellt Anna som bestämt sig för att "träna tävling" och fila på nerverna för egen del och för framtida tävlande. Rutinerat. Speciellt Rutan. He he he.

När vi stod på altanen fick jag höra att 5 st hoppat av i LKL 3, och under en halv minut så kämpade mina viljor mot varandra - kanske skulle vi hoppa in? Hm...? men som tur var vann förnuftet och jag lät bli.

Har varit och tagit borelia prov på Narni men blev inte klokare på det... Fick provsvaret i brevlådan 1:160 står det på det och det kunde ju lika gärna stått nånting på kinesiska... Veterinären går itne att få tag i, och även fast jag skickat ett brev till henne i onsdags med texten "RING MEJ" på... Måste nog inse fakta att jag måste byta veterinär...! Tredje hunden gillt.
Får ta tag i det på måndag... Är väl för bekväm...

På jobbet har vi äntligen samlat modet till att hoppa av "tåget mot världens ände", och i veckan begärde vi EBS (familjeföretaget som sysslat med management av fartyg) i konkurs på grund av obetalda kundfodringar och en rad andra faktorer, så i praktiken är jag fri som fågeln, fast ändå inte ännu. Förhoppningsvis innebär det även semester i sommar inom en snar framtid... Utan mobil och flaptop i knät. Har inte haft riktig semester på flera år. Det sägs att man har rätt till 5 veckor? Kan det vara sant?
Kanske kortsiktigt innebär det nu mer jobb under en kort period i konkursboet, innan allt är färdigt, vi får se vad som händer.
Vi skall försöka utveckla Fartygsservicen under hösten som plan B, och det finns nog en deltidstjänst till mej där. Och det kanske jag kan må bra av, att jobba lite mindre och inte ha så himla mycket ansvar jämt.
Hur som helst, trots osäkerhet om framtiden, så kändes luften helt plötsligt lite renare och livet lite lättare när beslutet väl var taget och kuvertet stämplat på Tingsrätten.

Till och med så att Narni fick sig en liten träningsrunda på gräsmattan! Och bra gick det oxå... undra om det hänger ihop... ;-))

Eftermiddagen har Martin varit här och planerat midsommar en sväng, och jag har ägnat mig åt att klippa häcken och gräsmattan, så nu är jag mör som smör.
Skall parkera på altanen ikväll, svärfar har lovat att grilla, sicken lyx!

I övrigt kan man knappt tänka längre här hemma, Anton har börjat spela trummor!!! Och fått låna Eva & Tommys trumset som nu står uppställt på övervåningen. Ja jäklars. Vi får väl se hur länge det varar. Bra träning för Narni dock, som ligger och sover tre meter ifrån trumsetet...

Hejsvejs // Carina & Narni

3 kommentarer:

Anna Sundalen sa...

Tusen tack för att du filmade. Det fanns ju faktiskt ett och annat svansvift med på filmen. Känns som om det finns hopp om framtiden med andra ord.

Vi hoppas på en snar semester och gott om hundträning i sommar. Har skickat in anmälan till Råhagen (det var den 10:e).

Kram

Anonym sa...

Skönt att höra att du tar det med jämnmod. Och att du har en syn på att det finns nya möjligheter och ett annat tänk.
Du har nog kommit en bit när du skriver " att ni äntligen samlat modet" Det kanske inte är så farligt som det verkar? Det kanske blir något bättre än det som var?
Ingen vet men, så varför grubbla över sådant man inte kan rå över.
Det ordnar sig på något vis.
Ha nu en skön sommar.
vi ses Gunilla

Erica sa...

Ojoj, här händer det grejor!Förstår att det är blandade känslor! Inte roligt att behöva genomgå, men samtidigt så var det ju troligtvis nödvändigt eftersom ni tog det beslutet och det är bara att göra det bästa av situationen. Och skönt att få semester, det kan ni verkligen behöva! Hoppas att du får mer tid och motivation till hundträningen!

Stor kram Erica