fredag 5 juni 2009

Fredag

Hej hej


Jodå, jag lever fortfarande och planet har bara gjort en mindre buklandning sen sist men lyckats ta sig upp på högre höjd igen, efter några smärre reparationer av högst tillfällig art.

Kaoset på jobbet börjar lida mot sitt slut, iallafall början på slutet, och när detta väl är klart kan vi skriva en bok och bli rika, om vi nu orkar skriva den... Tveksamt.

Man kan ju inte blogga om saker som skadar andra eller avslöjar sånt som andra kanske inte vill att det skall bli känt, så ibland får man bara knäppa igen och vänta på den berömda sanningen som varar längst. Jävligt tufft faktiskt emellanåt.


I morrn är det KM i lydnad och bruks på TJBK, och jag har precis skickat iväg ett meddelande att jag kommer utan hund och är fotograf istället för tävlande.

Nerverna klarar inte pressen, får nästan spykänslor bara jag tänker på att åka dit i morgon, plus att hunden är totalt oborstad och otränad, och dessutom är jag för mycket tävlingsmänniska för att hålla på att misslyckas jämt och ständigt på grund av för lite träning...

Sen har jag varit och tagit Borelia och Erlichios prov på Narni, bara för att stryka lite teorier på listan över knäpperierna. För någon vecka sen fick Narni ett mindre fläppryck, utan tillstymmelse till fästigmedel, och inget lammkött på grillen... Ont nånstans tänker man då, och med Bosses Wilda i minnet så måste jag helt enkelt få klarhet. Löjligt kanske, men ändå.

Man blir ju rätt schizofren när hunden ena dagen seglar runt som den värsta kamptoken och får tokstolle ryck i trädgården, och andra dagen blir rädd för nån som luktar lite annorlunda, för att tredje dagen vara normal tokstolle igen.

I trädgården har poolen kommit ut och ungarna härjar hej vilt. Kul för dom! Antons klass har varit på torpet i natt och min herre har sovit i TVÅ timmar... Fniss, han somnar nog som en stock i kväll.

Emmas klass har varit på Bleketskolan och bekantat sig med stället, och det verkar som att alla ser fram emot att få bli lite stora, åka buss på morgonen och få lite nya kompisar.

Hemma har vi blivit hamsteruppfödare (Emma iallafall) och vips har vi 7 hamstrar som kryllar runt. Dessutom har två av dom rymt. Den ene hittade vi efter 2 dagar och han var nog rätt nöjd med att bli hittad, men den andre är fortfarande puts väck... så jag kikar lite extra i bajshögarna för att kolla om det sticker ut lite päls... he he he

Glimmer hade ju svalt hamstern hel, men Narni är ju lite mer finkänslig av sig och skall montera ner allting i minimala delar med framtänderna. Vi får väl se.
Skulle nån vilja ha en liten dvärghamster så hojta, vi har en hel hög att välja på :-))

Kanske dyker det upp lite KM bilder i morrn i bloggen, om det inte ösregnar förstås.


Hopp o hej leverpastej // Carina

Inga kommentarer: