måndag 29 juni 2009

otakt i takt

Hej hej

Jisses så länge sen jag skrev...
Lika länge har jag slarvat med att läsa andras bloggar... fy på mej... Nåväl, fått prioritera bort från att-göra-listan, är mer sant...

För jag har haft det rätt hektiskt i ett par veckor nu, man tror att snart snart snart lugnar det ner sig så jag kan vara helt ledig, men plingplong så dimper det ner ett mail, eller ett telefonsamtal och så får jag lite att pyssla med, och allt skall göras NU... Eller en massa andra måsten som hör till av olika slag.

Men jag börjar verkligen känna känslan av att vara vanlig människa utan en massa ansvar för en massa saker man inte kan påverka, och smaken är LJUVLIG... Den kan man verkligen vänja sig vid!

Medan jag har ägnat mej åt moment "göra färdigt listan - modell 3 mil lång", så har Narni ätit pencillin och blivit FRISK !!!
Det har kommit lite succesivt, men dom senaste dagarna ser man verkligen skillnad och jag kliar mej i huvet varje dag numera och hoppas att pencillinkuren räcker mirakulöst länge... (bara några dagar kvar).

En dag fick hon ett glädjerace runt huset, en annan dag sprang hon runt och lekte med sin boll själv, en dag kunde hon helt plötsligt ligga och sova i soffan i ett annat rum på natten från att ha varit paniskt matteklistrig i flera år, och vips kan hon vara ensam hemma igen själv utan att fläppa ur, och vips kan man TVÄRNITA PÅ INKALLNING!!!! GÅ RAKT PÅ FRAMÅTSÄNDANDE UTAN ATT VÄNDA UPP!!!!!!! KRYPA SOM DEN VÄRSTA UTSMETADE SNORLOSKAN...... PLUS SVÄNGA ÅT VÄNSTER I KRYPET UTAN ATT LYFTA!

Ja, ni fattar... Var har den här hunden varit under det sista året eller två??? Och bums så kommer ju då dom där "bäst du inte vänjer dej" tankarna...
Jag frågade veterinären om hur man kan veta om det är kroniskt eller inte, i fredags när jag var där och försökte tigga till mej en pencillinkur till... Och hon svarar då såklart, först fram till våren 2010 vet vi med säkerhet, och att dom fått direktiv att vara restriktiva i pencillinutskrivandet och rekommendation att behandla symptomen på kroniska boreliehundar istället för pencillin... Hm... Snälla snälla snälla... Låt inte Narnis vara kroniskt... jag vill ha kvar den här underbara hunden som förstår vad man säger!!! Den här bruna räcerbilen som tvärnitar på ordet "stanna"... Just precis den hunden vill jag ha...

I takt med att min "attgöralista" blir kortare har jag till och med fått lite tid att träna, och vi har varit och kört igenom lite olika moment. Det har ju varit helt totalt tvärnit på både träning och motivation och tid, så hela hunderiet har fått stå på paus. Men nu hoppas jag att det är andra bullar på gång!
Denna vecka ser relativt lugn ut och nästa har jag officiellt semester! Då tänker jag stänga av mobilen och strunta i ALLA jobb-relaterade måsten! Ha ha ha!

Linda och Lena har knött in mej på Kogarlägret (tack tack tack!!) och vecka 29 är inbokad i Gamleby med husvagn, familj och allt. En veckas brukslydnad för Anders Reitmeier.
Det skall bli underbart!! Man får veta att man lever när Anders är instruktör, så lite skräckblandad förtjusning är det allt... Men tänk. En hel vecka hundträning...! Och träningsprat med likasinnade... Mmmmmmm.

Därefter kuskar vi runt i husvagnen på ostkusten vecka 30 och möter sedan upp Nordeviks i Örebro vecka 31. Vecka 32 tar vi oss sakta hemåt och vecka 33 börjar vi jobba. Det är första gången på hur många år som helst som jag har semester i ett sträck. Planerat iallfall, vi får väl se om det fungerar fullt ut.
Sen skall jag jobba deltid till att börja med och det skall bli så underbart skönt...
Hoppas bara det går runt för oss både privat och i företaget... Men men, en sak i taget.

Nix, nu skall jag ta min bok och gå och lägga mej.
I morrn har jag två såna där "görafärdigtvarianter" men sen skall jag åka och träna med Yvonne på kvällen! Härligt!

Hejsvejs // Carina & Narni

6 kommentarer:

Susanne o Cia sa...

Hörrö du, det låter alldeles perfekt det här med ditt "nya" jag. Fortsätt så ska du se att du kommer undran krachen. Livet är lixom här och nu! Vad kul med läger! Annelie min kompis är iväg i Ystad denna veckan. Får sms:srapport varje dag om vad dom gör. Dom har ju hul kul som helst ju! Så jag får tänka på det till nästa år. Verkar skitkul! Då har vi förmodlingen kommit lite frammåt i spårträningen också vilken står still nu. Hm, ska ni över till Öland nåt?
Frasse med familj kommer på måndag. Ska bli kul och träffa dom. Å Eddy förstås. Söthund.

Jag har skickat mail till dig!

Kram
Susanne o Cia

ulrica sa...

Låter underbart!!! Är så glad för din skull.

Nästa år hänger vi med på någon husvagnstripp.. ;) Då har vi en vi med. Garanterat.. haha

Kram på dig!! Och hälsa alla!!

Therese & Azzie sa...

Gott att Narni och du mår så mkt bättre. Vi håller tummar och tassar för att det inte är nåt kroniskt.

Erica sa...

Gott att ni mår bra både du och Narni! Låter suveränt att hon blivit ett brunt reaplan med öron igen! =)

Skoj att ni har satt igång och börjat träna! Jag måste också se till att träna lydnad, men det är så sabla tråkigt att gå ensam och harva, blää! Det blir liksom inte av heller. =(

Låter bra med brukslydnadsläger, en ny hund och en harmonisk matte, kan inte bli annat än kalas! =)

Ha det bra!

/Erica

Anonym sa...

härligt att hon svarar på pencellinkuren o hoppas att det bara blir en kur, men var uppmärksam på wilda kom de smygande igen efter första kuren men efte andra o antiinflmatoriska tabletter verkar hon börja komma igång igen, så nu kan vi hoppas på att det håller i sig för bägge våra yrväder, skall kolla hur det verkar nästa fredag utan någon press från mig, o hoppas vekligen du o familjen får en bar sommar en annan var så tokig så vi skrev kontrakt i tisdags så nu blir det till att jobba häcken av sig framöver är jag rädd.
bosse

Anonym sa...

Vad kul att ni kommer till lägret, det ser vi fram emot! Får hoppas att det inte är lika varmt som det är nu.
Hade tänkt att spårträna lite nu när jag är ledig, men det är för varmt helt enkelt. Vi badar istället.
Há dé gott tills vi ses
Kerstin och Ockra