lördag 14 november 2009

Bloggtorka

Ja, det är det minsta man kan säga... Bloggtorka. Som tur är är det inte bara jag som har fått bloggtorka, ser att även ni andra har fått torkor, och det känns bra :-)

Här är läget ungefär som det brukar.
Var på BS igår och tog en massa prover på Narni och gjorde CT. Dom såg inget onormalt på CT som tyder på gammal skada, så den teorin kan vi kasta i papperskorgen. One down, ten to go. Eller nåt i den stilen. Men även hypotesen hjärntumör som jag i mina mörkaste stunder har målat på väggen, gick i papperskorgen, så det blir ju två teorier kort. Tolvtusen spänn gick det på... Tur man har försäkring... Men ändock fick jag hosta upp 2300kr, så med dom andra veterinärturerna börjar detta bli en väldigt dyr historia.

Borelian är det enda vi kan ta på än så länge, men BÅ tycker titrarna är för låga (1:160), vilket iofs kan tyda på att det är kroniskt, men det vet vi ju inte förrän till våren. Ventrikelvätskan var klar och fin, och så skall analys av den ta nån vecka, så får vi se. Dom tog lite andra prover också, så nästa vecka vet vi kanske mer, eller inte.

Det knepigaste just nu är att Narni är helt okej. När vi väl får tid hos speciallisten, då passar hunden på att ha en "bra period". Hm. Lade mej plattfall för BÅ (speciallistveterinären) och föreslog att hon kanske är frisk iallafall, men BÅ tyckte vi skulle gå till botten med det hela så långt det är möjligt.
Risken finns ju att det kommer tillbaka som dom andra gångerna, och då står vi där igen med skägget i brevlådan. Skönt att han övertalade mej, jag var på vippen och åka hem och bli schitzofren på allvar.

Kan dock inte förmå mej till att träna. Det tar emot i varje liten cell i hela mej. Jag går bara och väntar på tecken att hon tänker balla ur. Nästan så jag vill att hon skall vara knäpp, så jag iallafall vet vad jag har i kopplet och kan förhålla mej till det. Knäppt va.
Nu har hon ju varit mer eller mindre sansad i snart tre veckor, men vis av gammal skada vet jag ju att det kan ta några månader innan nästa period kommer, så jag vågar inte tro på framtiden ännu. Kanske om hon är frisk ett halvår att jag vågar försöka igen, men nu är jag rätt bränd faktiskt.

Mina stackars träningskompisar fick sig nog ett nerköp idag när dom tjötade på mej att åka med. Hur kul är det att ha med någon som har tappat tron på allt vad träning heter.
Bäst jag håller mej hemma tillsvidare...

Hejsvejs // Carina & Narni

2 kommentarer:

Carobozians sa...

från tråkmånsen men som jag sagt tidigare även om det inte är samma fästingsjukdom dom har så är det väldigt lika,som sagt wilda har blivit behandlad i snart ett år nu o först nu börjat visa lite resultat på behandlingen så jag vet att narni kommer att var full fart på till våren, sen tycker jag att du kan träna det som du ser att hon gillar utan för stora krav, ja ja vet wilda har inte toppresultat under sjukdoms tiden men nu ser jag att hon tycker det är kul igen, så som sagt våra hundar gillar ju att jobba o ha kul då tycker jag att man kan köra på o man lär sig att inte ha så stora förväntningar helt plötsligt o tycker tävlandet inte har några större krav längr på varken mej eller hunden o då blir det kul ändå pluss att man får en massa kunskap under tiden.

Kerstin sa...

Bloggtorkan beror nog på årstiden eller vad tror du?
Kram Kertin