söndag 1 november 2009

Liten sväng

Hej hej

Idag tog jag och lilla fläppfia en sväng till klubben i det ännu fina vädret. Ikväll skall det komma in ett oväder så man får passa på. Vet inte om det är det fina vädret eller det faktum att Narni börjat löpa, eller insomnade/dödade borelior, men peppar peppar så har Narni varit riktigt sansad i flera dagar på rad. Den lilla slumrande optimisten på min högra axel vaknade direkt till liv, och vi tog med oss lite pryttlar ut på plan och tränade rutan, apport med dirigering, vittring och metallapport, bara för att kolla av läget. Och visst är hon lite splittrad, men inte alls i samma omfattning som det brukar Hoppandet, spårandet och krypandet och såna där fysiska moment sket vi i bara för att behålla den positiva stämningen utifall hon får ont i lederna av det.

Korvpåsen tog raskt slut och när jag märkte att hon började bli trött så bröt vi och åkte hem igen. Kan hon hålla sig så här så är det ju hanterbart... I allafall att träna lite lydnad. Brukset kan ligga kvar på hyllan, men lagom lydnadsmoment kan vi ju träna emellanåt bara för att ha nåt att göra tillsammans, annars blir det bara för deppigt.

Kram på er // Carina & Narni

3 kommentarer:

Andreas och Mörka Molly sa...

Gôtt när det funkar!

Hur är löphistoriken? Hur brukar hon vara när hon löper?

A & MM.

Therese & Azzie sa...

Härligt att det verkar funka. KRAM på er

Susanne sa...

Halloj min vän!
Skönt att Pärlan känns lite bättre men så förbannat tråkigt att ha lixom gå och vänta...när kommer nästa ryck....snart dax nu....ett tag sen förra gången...!!
Hu, jag tycker så jäkla synd om er.
Hoppas för min gud att dom hittar en lösning!
Ta hand om dig och jycken!
Kram
SUsanne o Cia