fredag 6 november 2009

Katten om natten

Hej hej!

Inatt fångade vår lilla kattfröken sin första mus... I KÖKET!!!!

Vaknade vid midnatt av ett konstigt gnisslande ljud och så katten som busade runt.... Hm... Tog mej ut i köket och min dumme flane att jag inte tog KAMERAN med mej.

Katten hade som sagt fångat en liten mus. Lång rosa svans hade den, så jag var säker på att det inte var en hamster! En kaxig liten rackare som slogs tillbaka för fulla muggar, så det var nästan som en liten boxningmatch - Ebba softar till musen - Musen står på bakbenen och skriker och viftar med tassarna - Ebba backar undan, hukar sig och fäller öronen och väntar på att musen skall försöka smita - Musen tänker Ja! Nu sticker jag - Men oj oj oj där kommer mördarkatten i överljudsfart och tjoffar iväg musen in i hörnet - och så börjar allt om igen.

Första impulsen var att rädda musen, men förnuftet segrade efter en liten överläggning. Det var ju just för att fånga mössen som springer runt i köket som jag lät mej övertalas att skaffa katt igen... Bestämde mej för att helt enkelt låta katten hålla på, och kallblodiga bonnmoran som aldrig blev bonne gick och lade sig med en kudde över huvudet och somnade som en stock, med en trevlig och trygg förvissning om att snart skall jag slippa dammsuga musskitar i skåpen! HA HA!

Narnia tog en sväng förbi skådespelet, suckade djup och gick och lade sig igen. No big deal.

Enda bevisningen i den pågående mordutredningen är en bit rosa svansstump som hittades av en förbipasserande 10åring i trappan morgonen därpå. 10åringen klarade sig utan bestående men.

Kram på er // Carina, Narni and KillerEbba.

2 kommentarer:

Andreas och Mörka Molly sa...

Lite action...

Kerstin sa...

Hade precis som du, gått och lagt mej igen. Trygg med att museländet skulle gå hädan.
Kram Kerstin