söndag 14 februari 2010

Sälen!







Hej hej!

Här kommer lite bildbevis från Sälenveckan!
Som vanligt höll sig Anders och ungarna helst bland träden i skogsbackarna och jag höll andan medan dom swischade fram mellan stammarna... HU!
Vi hade kanonfint väder, endast 1 dag med snöstorm på diagonalen som inte var jättekul uppe på toppen, men då höll vi oss längre ner och försökte ta flera pauser. Barnen blir bättre och bättre på att åka skidor, och klarar även röda backar, om än under protest. Vi hamnade i en "förmodad" blå backe med en vägg mitt i, som både jag och Anton fick svindel av. Måste varit felmätt, eller så är det totala längden delat i lutningen i hela backen som räknas... Men ungarna bet ihop och tog sig ner kanonfint och även jag med mört högerben fick kryssat mej nerför väggen... Det hade inte gått förra året!
Och så har vi viiiiiiiiiiiiiiiiilat oss från stress och jäkt hemmavid... Inte helt lätt dock, och vissa nätter ältade jag mer än lovligt och fick ge mej en mental spark att få tyst på hjärnbabblet! Lägga semestern på att grubbla på allt möjligt, fy skäms!
Och som vanligt hade jag problem med pjäxorna, och bytte 3 gånger... Lika tacksam varje byte att vi hyrde i Lindvallen och inte av någon hemmavid, eller en av dom där Hyr Här! Billigast i Sälen! Nu kunde jag bara svänga in och prova nästa par... Har ju brutit högerfoten för många år sedan och vristen är inte riktigt som den skall.. Borde säkert köpa mej en formgjuten högerpjäxa, men det är så jädrans DYRT...
Hemma igen möttes vi av välmatade hunden och katten som haft lyxsemester med mormor vid spakarna. Perfekt!

Narni fick idag sin prov-dos med Frontline... Så håll tummarna... Vägskälet närmar sig med stormsteg....

Antingen blir hon knäpp = jag lägger ner hunderiet och börjar med långpromenader och guldfiskar.

Eller så blir hon inte knäpp = jag vågar satsa på träningen igen.

Hejsvejs // Carina & Narni

1 kommentar:

Svenska i 8A sa...

Låter som ni haft en underbar semester. Det är du värd!

Kram