lördag 6 februari 2010

SEMESTER!!

Japp.
Här packas för fullt inför morgondagens avfärd till Lindvallen och Gula byn.
Det skall bli så skönt att få pausa lite i villervallan!

Narni och katten skall vara hemma och mormor kommer vara hund o kattvakt. Perfekt.
Den lilla gråa katten har annars drivit oss halvt från vettet under sitt första löp. Jävlar anåda. Har skrikit och ylat som den värsta nästan dygnet runt i tre dagar, tills jag panikartat sladdade förbi Varekil och fick en omgång P-piller. 1 om dagen i 3 dagar, och sen fick vi äntligen lugn och ro! Kattstackarn såg vi inte på ett dygn, hon var helt utslagen hon också.... Maken till kattlöp har jag aldrig sett!!! De andra katterna vi haft har man knappt märkt när dom har löpt...

Skall bli spännande att se hur det går för dom på jobbet en vecka i mina skor... he he he... För första gången någonsin skall någon ta över mina sysslor när jag är borta! Vilken lyx!! Det har alltid varit så att jag fått jobba ikapp så långt det går, och sedan har en enorm hög av jobb när jag kommer tillbaka.

Kanske ångrar jag att jag sa det när jag är tillbaka, kanske är allting upponerpå och bakofram när jag kommer tillbaka? Otroligt intressant iallafall såhär i förskott.

Mina duktiga elever på AL-utbildningen är mitt i sina projekt, dom har deadline denna veckan. Blir så otroligt imponerad av dom allihopa hela tiden! Fina och välarbetade planeringar dimper in titt som tätt på mailen, jisses vad dom kan!
Nästa vecka skall dom klara sig själva, med min "stand in" Lennart Lindén (på video) och pedagogik "lärstilar". Skitkul, och lite trist att jag inte kan vara med, men ändå bra att vi inte slösar bort en vecka bara för att jag är iväg. AL utbildningen är på 100 timmar, så det gäller att ta vara på all tid man kan få.

Kanske dyker det upp lite bildbevis på skidäventyren under veckan som kommer, man vet aldrig!

Håll tummarna för våra armar och ben och att vi får strålande solsken hela veckan, och typ 2-5 grader kallt hade ju varit najs.

Kram kram // Carina & Co

5 kommentarer:

Anna Sundalen sa...

Håller tummarna för att ni får en kanonvecka med strålande sol och hela ben.

Kram

Andreas och Mörka Molly sa...

Gôtt!!!

ulrica sa...

Härligt!!! Är så avundsjuk. Du vet ju.. älskar det där. Passa på att njuta nu allihop och kom hem avstressade och nöjda.

Kram, kram, kram!

Åsa sa...

Ha en underbar skidvecka. NJUUUT!!!!

Kerstin sa...

HA EN HÄRLIG SEMESTER NU! Vill också ha lite ledigt, inte alls avundsjuk;-