tisdag 2 mars 2010

Dripp dropp

Från taket... och från min förkylda näsa :-)

Ute skiner solen och jag är hemma från jobbet även idag.. Har varit ruskigt förkyld sen i fredags men börjar så smått se ljuset i tunneln. Har dock lock för ena örat vilket skrämmer upp mej lite... Hade öroninflammation för några år sedan och det är INTE kul alls. Käkar alla möjliga dekokter och sprayar vilt med nässprejjen så får vi se vad som händer.

Rätt skönt ändå med en paus i ekorrhjulet... Från 1 mars går jag ner i total arbetstid med 10% och från 1 april 10% till, så därefter är vi nere i mer normala 110% :-) Om inget oförutsätt inträffar... Mitt vikariat på Najad är slut siste juni och just nu är jag lite sugen på att gå in i höst och fördjupa mej i ekonomi på högskolan (på halvfart), men vi får väl se vad som händer.

Min stackars hundblogg skulle ju handla om hundträning, men just detta fenomen lyser med sin frånvaro just nu, på grund av tidsbristen.. Snödjupet gör ju sitt till...
Jag tog mitt förnuft till fånga och hoppade av kursen för Mette efter den där katastrofala inledningen, och det ångrar jag inte en sekund. Bättre att hålla upp helt i träningen tills vardagen återtar mer normal struktur, och därefter kan vi ta nya friska tag, jag och Narni.

Nä, nu skall jag surfa runt på era bloggar och se vad ni har för er!

Kram // Carina & Co

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Krya på dig! Fast dropp från taken är ju helt underbart:-)
Kraam Kerstin

Anna Sundalen sa...

Hej, hej! Hoppas att förkylningne gett med sig vid det här laget. Våren verkar ju i alla fall äntligen vara på väg. Hade varit trevligt med en hundpromenad i lugn och ro när snön har försvunnit.

Kram på dig.