onsdag 14 mars 2007

Flyttad blogg

Bestämde mej för att flytta bloggandet hit ett tag på prov.
Vi får väl se hur det går.
Det är mycket enklare att infoga bilder i denna bloggen... Om jag nu kunde komma ihåg att få med mej kameran så vore det ju jättebra också...

Igår var det allm.lydn.instr.utbildning och Emmas ung med hund. Vi hade en teorikväll på utbildningen och inlämning av projektplaneringarna.
Emma sken som en sol även efter gång 2 på kursen, så det kanske blir riktigt bra detta!

Denna veckan har vi börjat cykla till skolan, och även Narnia får hänga på. Grävde upp springern och så tar vi det så vackert till skolan. Första dagen ledde jag cykeln en bra bit, men Narni tyckte det var så kul att springa, så snart fick jag bromsa hela vägen. Och nu när vi har cyklat i 3 dagar, så bromsar jag hela tiden, och cyklar bara i uppförsbackarna. Om Narni fick bestämma så skulle det vara full galopp hela vägen och det går ju inte!!!

Ikväll har vi varit på ridning, fixat kvällsmat och det mesta av läxorna, och sist men inte minst har vi duschprojektet framför oss.

Just nu sitter Emma med sina mattetal och jag försöker att inte lägga mej i... Dom räknar inte alls på samma sätt som man gjorde på min tid (jisses vad gammalt det lät då!)... Och när jag försöker ge lite tips, så blir det ett herrans hallå om att så får man inte göra! Lika bra att hålla tyst... Varje vecka får dom ett blad med 30 mattetal, addition eller multiplikation som dom skall göra på tid. 3 minuter i 3:an och sedan skall dom kunna dom på 2 minuter i fyran.
Träning varje kväll på talen, och så är det tidtagning onsdag och torsdag. Prov på fredag. Denna veckan är det 6:ans tabell som gäller...
Vet inte om jag tycker det är bra det här med prov i tredje klass där dom pressar ungarna... Emma är så rädd och stressad inför varje fredag så att det blir ju helt baklänges... Skräcken är att bli sittande när 3 minuter har gått och inte vara färdig, då skrattar alla i klassen (säger Emma).

Nu börjar lapparna med föräldramöte trilla in... Alla skall ha förlädra möte på samma gång, Emmas klass, Antons klass, Emmas fritids, Antons fritids... Och så är det klassfest på fredag för Émma och kuldag för Anton... Pust...

Denna veckan skall jag och Narni fokusera på spår på äng och framförgående. Det kanske kan bli en lagom uppgift närmaste tidens almanacka....

Tjohej // Carina & Narni

Inga kommentarer: