lördag 19 juli 2008

Lite gott o blandat

Hallo hallo.

Nu har vi minsann pillat och fixat i almanackan och det ser ut som om jag är ledig i allafall i en vecka, vecka 30. Anders kan nog bli färdig framåt tisdag-onsdag, och då kan vi kajka iväg med husvagnen ett par dar. Den 28 måste jag vara tillbaka på kontoret, iallafall för ett par dagar.

Vi styr nog kosan mot Varberg och Apelviken (dom har uppvärmd pool :-), om dom har plats till oss. Vi har ju inte kunnat boka, så man får änna ta vad som bjuds. Skrea camping är ju oxå ett alternativ, nära till Falkenbergs BK så att man kan ta sig en träning allt då och då! Har inte fått tummen ur att leta upp Varbergs BK, men det kanske går lika bra...

I torsdag tog jag ledigt! Visserligen blev det ett par uppkopplingar till kontoret och ett par telefonsamtal, men i det stora hela så var det jätteskönt. Jag tog mej sovmorgon och såg på morronteve och drack kaffe, vilken lyx! Sen stoppade jag ungarna och svärmor i bilen och åkte och plockade Hallon i ett enormt hallonbusksnår vi fick span på häromdan. Anton plockade mest, säkert en hel liter hallon. Blåbär försökte vi oss också på, men där hade nog lite mer proffesionella blåbärsplockare redan varit, så det blev mindre med blåbär. Iallfall fick vi ihop till en jätte hallonochblåbärs paj, och varsin skål med hallon och blåbär med grädde. Jättemums!




Det bästa med skogen är att man blir så lugn och avslappnad! Bästa stressmedicinen, helt klart. Att sitta i ett blåbärsris och plocka blåbär... Och sen fika bland träden. Underbart.

Fredagen blev det jobb till två tiden och därefter åkte vi och tränade lite. Anna och Yvonne var på andra äventyr, men jag tog ungarna med och åkte upp ändå en stund. Ensam blev jag inte heller eftersom Therese och två tjejjer från nån av Göteborgsklubbarna var där och tränade.

Fredagarna är numera vikta åt uppletandeträning, så jag letade ut en äng och lade ut 5 prylar. Tyckte Narni sprang liksom i slow motion, men hon letade upp alla 5 och jag var glad och nöjd.... Snart fick jag förklaringen till att det gick trögt... Hon var alldeles fullsmetad med såna där klister-frön som kommer från nån buske... Attans. Inte konstigt att det tog emot! Och svansen var så fullkletad så den stod som ett spett rakt ut. Och Narni rörde sig väldigt konstigt eftersom pälsen under magen hade klistrat ihop sig med pälsen på benen... Stackars hund!


Nu har jag haft att göra i två dagar med dom där jäkla fröna. Nu har dom torkat såpass så man kan borsta ur de sista... Och det var nog en del fästingar oxå i det där gräset, för jag har trots bärnstenen plockat säkert 5 stycken sittande och flera krypisar. Även jag och Anders har drabbats av varsin fästing... BLÄK!! Måste skärpa till mej med kvällsborstningen oxå, så att man får tag i dom små kräken medans dom kryper kring på hunden...
Igårkväll var vi nerbjudna av fam Nordevik till deras familjs lilla sjöbod där vi satt på bryggan med lite gott att dricka och tugga på och kikade på folk medan ungarna fiskade krabbor och småfisk långt in på kvällskvisten. Jättemysigt!




Idag har vi varit på träbåtsfestivalen hela dan och är allmänt slutkörda. Jä--r vad folk! Har aldrig sett så mycket människor i lilla Skärhamn. Möjligtvis när Götheborg kom hit, men då var vi på Gotland på dop så det räknas inte. Vi knödde oss bort till Lasses och dom vuxna fick sig en räkmacka med färska räkor, och barnen varsin strut med fish and chips, Emmas nya favvorätt. Narni var görnöjd, eftersom inte barnen orkade med hela portionen så att Narni fick sig två bitar friterad fisk, vilken slank ner oroväckande fort :-))



Hejsvejs // Carina & Narni

1 kommentar:

Anonym sa...

Va skönt med lite semester.. ni skall ju ha tur med vädret också. I mitten på veckan skall jag värmen komma. :-)

Ni har ju hunnit med mycket också.. skogen, träbåtsfestival, bryggmys, träning m.m. Låter som det är fullt upp hos er med. ;-) Hm.. jag som tänkte vi skulle få till att träffas någon dag. haha

Kramar
Ulle