fredag 25 juli 2008

Varberg BK




Hej hej!

Kanske ser det tränade ögat en klar förbättring av bildkvalitén sen sist? Har lagt mina surt förvärvade sparpengar på en Nikon D40 och jädrar va kul det är att fota! Och vilka bilder det blir! Ungarna och Narni är speciellt kul, det blir liksom olika varje gång! Och så kan man hålla inne knappen och kameran bara pluttar kort i långa rader! Är väl uppe i 4-500 bilder vid det här laget!

Skulle vilja blogga dom allihop, men måste nog vänta tills jag är hemma till mitt eget bredband, detta mobila är ju rätt dyrt att använda, så det blir bara en bild. Narni på besök på Varbergs BK. En himlans VACKER klubb! Jisses, blomprakt och ett helt litet hus med altan och tak och hela rasket. Anton frågade - Vem bor här? När vi såg klubbstugan. Två jätteplaner. Flera stegar varav en med en spegel. Ca 400 medlemmar hade dom enligt info på nätet. Nästan som TJBK :-)

Vi åkte ju i onsdags hemifrån men det var fullt på alla våra utflyktsmål, förutom Fun City dit vi alltså styrde kosan. Bokade fredag-söndag på Apelviken för säkerhets skull.

Fun City var kul med rodel, vattenrutschbanor, pooler, klätterbanor, laserpistoljakt i skogen, bergodalbanor, spökhus, hopptält och cowboys och ungarna var helt slut efter en dag därinne. 9-11 år är helt perfekt, då kan dom göra lite kul själva..

Anton ville gärna tatt en vända till idag, men det räckte gott.

Åkte via Varbergs BK där vi sammanstrålade med Linda o Johan o lilla Moa på väg hem till östkusten. Lite fika, träning och lite hundlek och sen åkte vi till Apelviken i värmen.

Ungarna har nästan bott i poolen sen dess, och jag har försökt att få med dom till stranden, men det går inge bra. Får gå dit själv senare ikväll i lugn och ro.

På söndag bär det hem för att jobba måndag-tisdag och sen har vi bokat Skrea i några dagar så får vi se sen. Hoppas vädret håller sig någorlunda.

Hejsvejs i värmen // Carina o Narni som solpausar i husvagnen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbart härligt med en semestertripp! :-)

Vet du vad, igår fick jag plocka en äcklig liten fästing från en av katterna! :-/ Det är andra gången i hela hans sexåriga liv som han har en - de övriga djuren har klarat sig hittills. Bl', sen drömde jag mardrömmar... över att ha plockat EN fästing. :-P Så nog lider jag med er i det däringa södra Fästingland.

Men FÖRSTÅ vad avundsjuk jag är på din kamera! Jag vill själv ha en Nikon D70... när jag blir stor ska jag OXÅ ha en fin och bra kamera! :-)

Kramar från oss i Ö-viktrakterna! :-)

Anna Sundalen sa...

Jasså så du har redan inhandlat din kamera! Hittade du något bra inköpsställe? Tänkte köpa mig en till min födelsedag. Det är ju inte så mycket att fira nu för tiden så jag tänkte trösta mig med kamerainköpet istället.

Tränar gör ni också, Frank börjar krypa ur skinnet här hemma så det vore bra om ni kommer hem så det blir lite ordning och reda på träningen ;-)

Ha de' så gott i värmen.

Kram

Anonym sa...

Kul med ny kamera!

Vilken tur ni har med vädret. Jag gick på semester igår coh har beställt sol i fyra veckor.. så det bådar ju gott. ;-)

Ikväll är det baden som gäller.. måste ju svalka sig med drick coh bad när det är så varmt.. haha

Hade varit kul att träffas någon dag..

Kramar
Ulle

Linda sa...

Tack för den bra-iga träningen i fredags!!! Det var kanonkul att vi lyckades få till en liten träff. Funderar alvarligt på det vi pratade om *ler* återkommer när jag bestämt mig...

Hoppas ni får några sköna dagar även veckan som kommer, vi styr kosan norröver i morgon och hoppas på bra väder även där uppe!

Vi hörs KRAM
Linda

Anonym sa...

Har barnen mycket i alla fall... mesta tiden. Hänger gärna på med tältet om det funkar i några dagar. Säg bara till så skall jag försöka. Hade varit jättekul!

Kramar