söndag 3 maj 2009

Maj, Mutor och Motivation


Nu var det ett tag sen jag skrev, och jag tänkte försöka få ihop några rader och kanske några kort om jag har tur.

Som vanligt är det fullt upp, och almanackan är löjligt full... Försöker ransonera min tid, men sen är det ju massa andra folk och instanser som bokar på sig med läkartider, specialpedagoger, tandläkarmojs, föräldramöten, jobbgrejs, födelsedagar, osv osv osv och vips så har man en tre fyra inbokade grejjer på en dag...
Vet inte om min hjärna var med under tiden jag lyckades planera veckan som gick när det gäller klubbgrejs, har lyckats tillbringa 5 dagar av 7 på klubben... Hm. Ransonen är 2-3 dagar för husfrid och lagom balans. Fy på mej. Måste bli bättre på att säga nej... Skäms.
Som tur var det ju fint väder och ledigt så jag fick jobba ikapp mej hemma med gräsklipparen och alla andra måsten helt okej, och har hunnit med allt möjligt från svärföräldrar och födelsedagar hos brorsan, till att byta felköpta dynor i Stenungsund, så det blev bra ändå...
Ungarna har haft fullt upp, studsmattan har gjort vårpremiär!
Anton o bästa kompisen
Kusintjejjerna blåser bubblor, lilla Erah fyllde 2 år.

Även hängmattan hittade ut ur förrådet!

Krukorna hittade oxå ut, planteringsprojektet har startat. Har varje år enormt med mördarsniglar i min trädgård och har för länge sen gett upp alla gamla frilandsambitioner och rabatter, nu är det krukor högt och lågt som gäller.

Och även husfadern fick arbetslust och ryckte ut ännu ett fönster!

Nu på kvällen mutade jag mina kära barn och man till att gå med mej och lilla hunden ner till industriområdet och så fick dom agera grupp till framåtsändandet. Tur man har glass i frysen ibland.

Ytterligare en "träning" närmar sig med stormsteg och tävlingsmänniskan i mig vrider sig i lagom ångest inför det faktum att jag knappt fått tränat en minut sedan förra tävlingen... Speciellt inte på folk i gruppen, samt en plan som är tillräckligt lång, dessa två faktorer är egentligen är det mest akuta vi behöver träna på just nu...

Men men, det blir som det blir, jag har så sakta sänkt ambitionsnivån kraftigt och kapitulerat inför överheten och insett mina begränsningar. Förlikat mej med tanken på att stanna i högreklass länge och försöka njuta av det under tiden.

Däremot så kan man ju försöka åtminstone inte göra saker och ting värre, och då måste jag ju ändå försöka träna på folk.

Läste på momentet i mina olika inspirationsböcker, och fastnade idag för Din Hund Fortsätter, och där står det en del klokheter som jag faktiskt skall försöka tänka på. När det blir fel måste vi fortsätta framåt och inte avbryta och göra om, eftersom man då omedvetet förstärker att hon skall söka sig till mej när det blir fel, vilket har varit ett dilemma det senaste. Narni vill stanna upp och vänder in mot mej, varpå jag får stanna upp och upprepa kommando och putta iväg henne utåt, och det som är ett yttepytte problem på träning blir ju såklart en nolla på tävling... Så nu kör vi hjärntvätt, helt enkelt. Folk på mitten. Gå, gå, gå, gå och tjöta ut tjöta ut tjöta ut... Så får vi se vart det leder. Har även köpt mej en timmes hjärntvätt kvällen före nästa träning av mina ungar och gubbe.

Dessutom är jag väldigt fascinerad av det faktum att jag har så stora och duktiga ungar som kan stå blickstilla i säkert en kvart och dessutom tysta! Vilken grej! När blev dom så stora och duktiga, mina härliga ungar!

Nix, dags för reflexträning!!

Gokväll // Carina & Narni

4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj, jo "livet är det som pågår medans ens planering går åt helvete". Nej riktigt så illa är det inte, hoppas jag. Men jag känner med dig. Vet att ibland vill det bara inte gå ihop, livet och planeringen. Jag vet att ni kommer att komma igen. Ut och träna tävling med er. Jag har köpt ditt koncept. Vi tränar också tävling. Det går sådär. Sköt om dig!! Kram Åsa & Ganto

Susanne o Cia sa...

Jisses, hur lyckas du med allt. Förstår inte hur du bär dig åt för att få tiden att räcka till. Fasen för att jag skulle hinna med allt du gör hade jag behövt minst 72 timmar per dygn. PHU!!! Jag beundrar dig!!!

Kul med studsmatta för kidsen!!

Haha, nu har jag flyttat igen. Ett jäkla rännande här!
http://axevasvecia.blogspot.com/

Susanne o Cia sa...

Halloj!
Ville bara tala om att jag har flyttat ännu en gång men nu e det sista gången. Lovar!! =). Så ändra i din länklista. Hörs snart igen!!
Kramar
Susanne o Cia
http://susanneocia.blogg.se

Kerstin och Gouda sa...

Tack för gratulationen till uppflyttningen! Mitt mål är att vi ska tävla högre spår i sept, SM nästa år??? det tror jag inte att vi kommer hinna med.Kanske om 2 år i så fall. Jag är otroligt nöjd med Gouda och framför allt är det kanon kul att träna med henne och jag har ett stort plus med henne, hon bryr sig inte om vilt, vilket jag är mycket glad för. Kämpa på så kör vi SM om 2 år.