söndag 20 januari 2008

hundhelg

Hallo!

Nu var det ett tag sen jag skrev, och det är ju alltid kul med bloggar som uppdateras, eller hur, så jag får väl ta och skriva fem rader...

Har haft en väldigt trevlig helg med övervikt åt hund hållet....

Redan på fredagen lyckades jag och Anna få till en träning, med lite blandad kompott.
Lördagen var det team träning, och jag fick den bästa träningen på väldigt väldigt länge! Skulle egentligen haft hand om två nykomligar i teamet, men dom vågade sig inte ut i stormen, så jag fick liksom en gratis-träning helt oplanerat. Stormen kom liksom av sig, på Tjörn iallafall, och det blev inte mycket mer än en "kul styving"...

Rutangruppen hade planerat träningen kanonbra, och Martin började med att göra en plats och sittande för oss i bruksgruppen. Fem minuter med dold förare. Därefter gick vi i bruksgruppen och tränade uppletande. Efter detta ställde vi upp oss (vi var 5pers) och tränade framåtsändande ORDENTLIGT med grupp, target och hela kittet. Flera gånger. Därefter tillbaka till klubben och fikade och räknade på sträckor mm på framåtsändande där vi kom fram till att vi måste märka upp så att vi ser hur långt det blir när det väl blir färdigt.

Efter detta arrangerade rutangruppen budföring med skott, och Narni sprang som en skållad råtta utan att reagera på skotten. Suveränt. Medan dom andra ekipagen körde färdigt så lade jag Narni på en snabb plats och fick således lite plats med skott också!

Kanonbra träning helt enkelt!

Åkte hem och vidare till IKEA där vi köpte en räcka garderober.... Det var MYCKET folk på IKEA på lördag eftermiddag..... pust... Anton sov hos en kompis och Emma var hos Alice...

Idag har jag och Andreas haft aspirantutbildning och en härlig dag i solen (!!!) på klubben. Dagens program var mest mentalkunskap, och vi var till största delen ute och grejjade med hundar hela dagen. Vi har ett gäng kanonduktiga och engagerade aspiranter på olika nivåer. Dom blir nog ypperliga instruktörer hela bunten så småningom! Görkul!

När jag kom hem så hade min duktiga make lagt golvet i det blivande sovrummet och vi ägnade eftermiddagen åt att skruva ihop IKEA garderoberna som vi var och köpte igår. Det återstår en hel del, men helt klart går det framåt! Emma och kompisen skulle bygga en kojja i skogen, men kompisen slog sig på tummen och fick omplåstras, och sen tog koj-inspirationen slut för idag... Massa plankor ligger runt och driver kring huset, men det är väl sånt man får köpa om man vill ha kreativa ungar?

Gokväll i stugorna // Carina & Narni

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Härlig läsning, ni ser ut att ha haft en kanon träning och hela helgen verkar ha varit bra med.

Ha en bra vecka

Annica sa...

Tjena!
Vilken härlig helg du verkar ha haft. Själv har jag jobbat:( Det är inte såå illa man är ju inställd på det.
Tino & jag vilar ju nu, så tassen får läka, det blir lite långtråkigt, lite småövningar blir det iaf. Han är makalös när vi är ute på promenaden. Rätt som det är går han fot med mig & det är inte vilket fot som helst, det går inte av för hackor;) Den lilla luringen vet ju att matte har godis i fickan. Vill ha!!
Vad härlig dom är vovvarna man kan aldrig få nog av dom.

Hare bäst

//Annica & "Tintibus"