söndag 27 januari 2008

Solen!

Idag kom våren på besök här i Skärhamn! Solen sken, fåglarna kvittrade och det var 10 grader varmt! Mössan åkte av och vi tog oss en promenix efter att ha storstädat huset inför kaffegästerna som skulle komma klockan 15. Anders fyllde i fredags och idag skulle det bli kaffe och tårta. Tur att man har kaffegäster till och från, så man får städat ordentligt nån gång ibland...

Helt otroligt vad lite sol och värme kan göra för humöret! Och vad man saknar solen när den inte visar sig på månader...

Igår lös den ju verkligen med sin frånvaro när vi var på teamets träning vräkte regnet ner oupphörligen. Träningen gick sådär, jag fick kommendering av Ingemar och det var kanonbra, eftersom jag märkt att Narni går ner sig lite (blir osäker) när det är en karl som kommenderar. Vi har ju annars mest damer i teamet, och då blir det lite annorlunda. Dessutom slarvar hon till och från med positionen, så kanske jag måste se över belöningarna... Kanske är det gummistövlarna? Eller så är det jag som blir förändrad när karlar kommenderar ;-)) hemska tanke. Nåväl det går ju att träna det med!!
Vi fick iallafall tränat på en räcka kul saker i regnet, en trevlig fika inomhus, och som avslutning sköt Bosse 5 skott medan vi minglade på plan och det blev oxå bra.

Dagens mini-träning på Träningsklinikens gräsmatta blev däremot helt otroligt underbar i solen. Mjuk och skön gräsplan utan lera! I solskenet! Helt vindstilla!!! Vi tränade lite av varje, däribland kryp som gick väldans bra! Gäller bara att få till alla momenten även under kommendering...

Kaffet idag blev också trevligt och jag har till och med redan plockat undan, diskat och fixat inför kommande vecka, så istället för teven blev det datorn en stund... Måste ta mej till klubbens lånehörna och låna lite nya böcker, jag har alldeles fått slut...

Gokväll // Carina & Narni

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att nån fick vara ute i det härliga vädret. En annan jobbade ju och fick bara sitt och önska sig ut i solen. Men jag hoppas solen möter mig i Skärhamn när jag kommer. ;-) //Therese

Anonym sa...

Hallilå där nere! :-)

Vad härligt med vårsol i januari! Men vad konstigt det känns - här uppe har ju just vintern kommit igång. :-)

Jag har fått ditt mejl, men jag känner mig själv så väl så jag vet att det blir ett låååångt svar och därför har jag inte lyckats ta tag i att svara ännu... men det kommer! *lovar dyrt och heligt* ;-)

Må så gott allihopa, och ha en underbar vecka!

Yvonne o Vilja sa...

Åååååh, vad skönt det var med vår!!Hade lovat mig själv att vara inne och städa, men med sånt fint väder var det inte tal om någon städning. Det var till att fly från de smutsiga fönstrena man blir påmind av när solen försöker lysa igenom dem... och för att inte tala om dammet? :) fika och promenad i sundsby, bus i stallet och rosiga kinder.. Det gillas!
Kram på dig!

Anonym sa...

Belgarläger 20-21 september just for information