tisdag 4 november 2008

Fest, sökpraktik och koppeldrag

Hej hej!

Idag är det dimmigt. Vi har varit duktiga och gått till jobbet idag jag och Narni. Under promenaden pratade vi om hur man beter sig i koppel... Tjötigt. Men skam den som ger sig... Narni är rätt kaxig för närvarande, 2 år och 8 månader gammal och världsbäst, enligt egen utsago, så ni som har varit i samma sits vet vad jag menar. Svansen som ett spett.. I takt med att pälsen har fallit av så att jag har fått en malle i snöret så har självförtroendet gått i motsatt riktning på min lilla skrutta.

Tror att hennes gruffande på fria följet kan bottna delvis i vår lilla relationsdiskussion, eftersom hon beter sig exakt lika dant när hon går och spanar på katter och jag säger till henne...
Hon blir helt enkelt sur och vill inte göra som jag säger. Tycker att hon gott kan få gå och spana på annat istället för att hålla kontakt med mej. Klassiskt, va.

Nåväl, idag bestämde jag mej för att nu får det vara nog, dax att ställa skåpet på plats, och det tog mej således nästan en timme att komma till jobbet. Tror dock att detta är ett arbete vi får jobba med de närmsta veckorna, och kanske får vi bort gruffet samtidigt, vem vet...

I lördags var det fest hos Ulle, som fyllt 35. God mat och härliga människor. Härliga skratt och en hel del hundsnack eftersom majoriteten var hundfolk, och som vanligt kan man inte låta bli :-)). Det blev relativt sent, men tillslut fick vi krypa till korset och inse att morgondagen redan var där och jag skulle köra till Uddevalla på sökpraktik på söndag morgon.

Hem och försöka sova, vilket inte alltid är en självklarhet, men det gick rätt bra och jag fick nog iallafall 5-6 timmars sömn..
Slapp iallafall skrapa rutorna, det var drygt 4 plus, vindstilla och solen på väg upp. Härligt!

Hämtade upp Bosse och Erica och sen stod vi på till Uddevalla. Först en snabb teori i klubbstugan och sen ut till sökrutan. Vi skulle bygga en riktig bana som det skall vara sökprov i nästa vecka. Kul! Snitslade, stegade, skyltade, vallade och byggde gömslen, och sen skulle vi vara tävlingsledare för varsitt "tävlingsekipage". Dom hade ringt in en massa "riktiga" sökekipage, så det kändes väldigt på riktigt. Vi fick en hel del tips och råd med oss hem och helt plötsligt så känns det inte så värstans märkvärdigt att göra en söktävling..

På torsdag skall vi göra rapport-teori och på lördag rapport-praktik, det skall bli görkul!

Hejsvejs Carina & Narni

1 kommentar:

Yvonne o Vilja sa...

Åh, kul. Skulle velat vara med ju!!
Ni får dela med er av alla tips, och det innan slutprovet ;)
Hoppas att ni fått till bra promenader, du och lilla mallen. Behövs ibland! (läs: ofta)
Kramar