fredag 28 november 2008

Utmaningar

Oj vad jag ligger efter med utmaningarna jag fått!!

Första utmaningen från: (Lindahttp://lindafrisk.blogspot.com/ )

Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

1) Har alltid älskat djur och släpat hem alla former av levande och döda varelser från tidiga barnsben. Hade en egen djurkyrkogård i bergen hemmavid där allt från maskar till svanar fick vila i frid ;-) i små stenrösen.
2) Har tagit dykarcertifikat på nittitalet i februari i 4gradigt vatten.
3) Har haft kaninuppfödning och fött upp över 100 kaniner.
4) Är mer eller mindre uppfödd på båtar och fartyg men (eller just därför) paniskt skräckslagen i oväder på havet, stannar gärna iland med fast mark under fötterna.
5) Älskar att läsa fantasy och skräck (J.R.R Tolkien, David Eddings, Stephen King, Dean R Koontz, osv)
6) Ville bli veterinär men Syo konsulten visade bilder av en obduktion av en död häst och så blev det humanistisk linje, sen ekonomi och sen raka vägen in i familjens rederi... (hm hm)
7) Har gjort en regression (skithäftigt!)

Och så var det nästa som var från YvonneYvonne & Viljas blogg :

Tre hårda klappar
1. Hand gps
2. Större objektiv till min kamera
3. Riktig pool hemma

Tre mjuka klappar
1. Träningsläger med Narni
2. Spa helg
3. Semester

Tre viktiga klappar
1. Att alla mina nära och kära är friska och glada
2. Semester 2009, utan att behöva kolla mail, passa telefon och koppla upp mej på datorn varje dag
3. Mera tid till viktiga saker hemma

Nya utmaningar till:
Therese & Azzie
Linnea & Alpha
Kerstin & Ockra
Ann-Marie, Lupus och Abbe

Slår ihop dom båda så får ni välja vilken eller båda att svara på!

Hejsvejs // Carina

2 kommentarer:

ulrica sa...

Tack själv då att du bjöd oss till den fina föreställningen igår. Barnen tyckte också det var jätteroligt. :-)

Wiola var helt ifrån sig på vägen hem. Jag vill till Anders!!! Varför får jag aldrig sova över hos dom??? Haha.. hon gillar verkligen din man. ;-)

Wilma och Emma ville gärna leka på tisdag. Om allt stämmer så kanske jag kan ta med henne när jag åker från jobbet?? Vi kan ju höras av på måndag så vi vet närmare.

Kram och ha en underbar helg!

ulrica sa...

Tack själv då att du bjöd oss till den fina föreställningen igår. Barnen tyckte också det var jätteroligt. :-)

Wiola var helt ifrån sig på vägen hem. Jag vill till Anders!!! Varför får jag aldrig sova över hos dom??? Haha.. hon gillar verkligen din man. ;-)

Wilma och Emma ville gärna leka på tisdag. Om allt stämmer så kanske jag kan ta med henne när jag åker från jobbet?? Vi kan ju höras av på måndag så vi vet närmare.

Kram och ha en underbar helg!