torsdag 27 november 2008

Vardagslyx

Måste bara berätta om min lunch-träning!

Brukar alltid äta lunchlådor på jobbet, ta en promenad runt lilla berget om det är dåligt väder eller stora berget om det är fint väder. Bekväm som man är :-))
Brukar ha lunch i en timme, men av nån anledning så sitter man oftast ändå och jobbar innan lunchen är slut.. Taskig självdisciplin, jag vet!

Idag hade jag mat kvar från gårdagen, men glömde den i kylen hemma. Jaha, då får man ju åka hem på lunchen. Men när jag sitter där i bilen så tänker jag att om jag rappar på lite så har jag en hel halvtimme på mig att promenera med hunden... Hm. Stoppar på mej en boll och lite frolicar och så travar vi neråt industriområdet jag och Narni och fick till en kort men jättekul träning på gräsplan där nere. Fritt följ, positioner, inkallning, framåtsändande, fjärr och kryp.
I värsta DAGSLJUSET! Varför tillåter man sig inte sånt oftare då? Korkskalle.

Nöjd med mej själv travade vi tillbaka hem till bilen och åkte till jobbet och låg ändå på plus i tiden. Tänk vad en kvarts rolig träning kan göra gott..

Måste nog fundera ut om min lunchpromenix kan gå via nån gräsplan nånstans, med lagom mycket publik, när andan faller på och göra några snabba moment och fylla på batterierna lite. Kanske borde jag omförhandla lediga fredageftermiddagen till en kvart längre lunch... Hm... Det är ju ändå mörkt vid 3 nuförtiden och hur kul är det på en skala.

Idag skall vi på teaterpremiär :-)) Emmas teatergrupp skall spela Askungen och Emma skall vara askungens styvmamma iförd blå päls och annat tjusigt. Spännande!

Ha det bra // Carina & Narni

2 kommentarer:

Yvonne o Vilja sa...

Härligt att höra att du får till lite träning! Det är de stunderna man skall vara duktig och ta vara på!
Och vilken bra träning man får -kort och effektiv!

Ps, du har blivit utmanad i vår blogg!

Kram

Anonym sa...

Oh ja, nog är de få stunder av dagsljus värdefulla den här tiden på året. :-) Man mår inte bra då man jobbar och stiger in på jobbet då det är mörkt, och kliver ut från jobbet - då det oxå är mörkt. :-/
Ha en underbar helg! Varma hälsningar från mellannorrland! :-)