tisdag 2 december 2008

Tisdag

Hej hej!

Vet inte riktigt vad jag skall hitta på att skriva som kan vara kul att läsa, så ni får helt enkelt stå ut med vad som kan tänkas komma ur fingrarna :-))

Anton är hemma och är sjuk och jag och Anders flexar. Så länge det är dagsljus så fixar han att vara några timmar ensam, med Narni som stötta, men i skumrasket så blir det svårt...
Igår hade Narni sprungit fram och tillbaka en stund när jag gick, och rätt var det var börjat yla! Anton hade blivit alldeles skräckslagen - Mamma, jag trodde det var en varulv!
Efter en stund hade han sansat sig och gått ut och pratat med Narni, varpå hon blev överväldans glad över att inte vara ensam hemma. Hon hade väl fått tillfällig minnesförlust, vem vet...

I helgen fick vi till busbra träning med Anna, Yvonne, Bosse och Eva, och därefter ett icke förarspår som Narni tog ÅT RÄTT HÅLL! Det är inte så illa pinkat! Det tar sig, vem vet, snart en dag är Narni kanske som vanligt igen! Har för mej att jag har sagt det där förut, att ibland vill man ta dom där unghundarna, stoppa in dom i en garderob och plocka ut dom när dom fyller 2 och ett halvt... Min sena fröken får stanna tills hon fyller 3 ( 20 mars) då kanske hon har folkat till sig. Så länge får vi väl undvika konflikter och mata med köttbullar hej vilt. Då är vi nog glada iallafall...

Annars har vi ju fokuserat på vår relation jag och Narniparni, och jag tror minsann att hon är lite mildare i sin framtoning.... Det har ju inte blivit mycket tränat det senaste, men några kvällar har jag faktiskt kommit mej ut i mörkret. Provade även Annas spotta-köttbulle i gårkväll för att slippa att händerna blir sånt fokus på, och det i kombination med koncentration kanske kan vara nåt. Vi är i allafall kompisar igen och det känns bra!

Jag har det som vanligt rätt jobbigt på jobbet, men det är ju inget man kan gå runt och gnälla om i tid och otid, men jag kan ju säga som så att om nån hade fått hoppa in i min kropp i ett par dagar så skulle nog värsta sopåkarkneget visa sig ha enorma fördelar helt plötsligt...

Har ju fått byta önskedröm "vänster backspegel" efter den senaste tidens ekonomikris, där är det nog inte så herrans muntert heller nuförtiden, och då känns "rabattplanterare" på kommunen som en utmärkt syssla! Såg två tjejjer häromdagen plantera om urnorna längs hamnen, ur med gammalt skräp och i med lite ljung. Perfekt!
Frisk luft hela dan! Och så bara åka hem och ge blanka sjutton i hur ljungbuskarna mår!
Blåser dom iväg, nåväl va fan, det är inte jag som betalar! Nya buskar pronto! Glömma vattna? Big deal, not. Eller så får urn-skrället vara tomt!
Snacka om glidar jobb...

Har ni förresten drabbats av sms-hysterin det senaste? Jag har fått hela 3 reklam sms bara idag! Är det nästa spam-fluga? Man måste ju kolla, tänk om man missar nåt viktigt, ju!

Hade tänkt att åka och träna innan TL utbildningen ikväll, men så ösregnar det ju! Trååååååååååkigt. Men bara att bita ihop och träna ändå. Narni får helt enkelt gå med in och ligga där och torka... Vi har "lärarfritt" idag och skall råplugga regler och hinder på löpande band.

Nä, nu får det vara nog blajjat för idag

Hejsvejs // Carina

4 kommentarer:

Andreas och Mörka Molly sa...

Kul med bra spårupptag!

A & MM.

Yvonne o Vilja sa...

Haha... tycker detta var bra!

ToÖ Riksförbund. Perfekt! :)

Anonym sa...

Stackars Anton, men jag kan inte låta bli le.
fick en bra träning också i tisdag efter söndagens fiasko.

Anna Sundalen sa...

Ja lite träning blev det ju trots allt i tisdags och snart är vi väl fullärda när det gäller hinder för deltagande och annat viktigt som man måste fylla hjärnan med.

Ha det så bra i morgon!

Kram
Anna & Frankstoröra