måndag 9 mars 2009

Dagens Ordspråk?

Ehhhhh, det där med ordspråk är rätt intressant.

  • Tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar
  • Bättre en fågel i handen, än tio i skogen.
  • Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.
  • Du lever bara en gång, ta till vara på den enda gången.
  • Vi kan inte vara bäst på allt, men vi kan alltid försöka.
  • Hunden är människans bästa vän.
  • Lita på dina instinkter och känslor, bästa vägledaren.
  • Den får aldrig några vänner som är rädd för att skaffa sig ovänner
  • Människor kan indelas i två grupper, en som går före och uträttar något och en som kommer efter och kritiserar
  • Man kan inte välja när och hur man skall dö. Det enda man kan bestämma hur man skall leva
  • Människan kan inte upptäcka nya oceaner förrän hon fått modet att förlora kusten ur sikte
  • Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt
  • Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus
  • När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd
  • Planer är ingenting, planering är allting
  • Vill du veta något om vägen du har framför dig, fråga den du möter
  • Ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma

Hejsvejs // Carina

3 kommentarer:

Yvonne o Vilja sa...

Lite jobbigt att läsa, de stämmer så jäkla väl!!!

Anna Sundalen sa...

Nästa heldagsträning är den 26:e april, kika in på http://www.stormvallen.se/. Jag har ju en viss annan aktivitet inplanerad just den dagen så jag kanske skall hålla mig hemmavid. '

Fast vad tusan leveransplaner är ju till för att brytas och jag ser nog helst att leveransen håller sig på plats till den 30:e. Så det kanske är bara är bra om jag håller mig lite lagom sysselsatt, en tur till Vårgårdan kanske inte är så dumt...

ulrica sa...

Mycket tänkvärda ordspråk... :-)