onsdag 11 mars 2009

Kräksjuka, öroninflammation och bihåleinflammation?

Oj vad man kan bli trött.

Min vecka har sett ut hittils:
Natten till måndag - Anton kräks hela natten. På golvet, på badrumsgolvet och i allehanda tillgängliga kärl mitt i natten. Osv, osv. osv... Ja, ni vet proceduren därefter...
Natten till tisdag - Emma kommer ner vid kvart i tolv och säger att Mamma, jag har ont i örat. Efter en plågsam och lång natt bankar vi på vårdcentralens dörr och belönas med pencillin och hostmedicin (eftersom hon även hade aningen ful hosta). I väntrummet sitter Peter Harrysson, tydligen blir kändisar oxå sjuka. Men men, en parantes.
Natten till onsdag - Min egen huvudvärk/snortäta hjärnas molvärk bestämmer sig för att tillta i styrka från "stadigt molande" under senaste veckan eller så till "knipa med ögonen" styrka. Funderar på att ringa VC igen, men besinnar mej.. man vill ju inte springa ner dörrarna där i onödan.

Efter lunchtid idag är huvudvärken ett tilltagande problem, och bestämmer mej för att trots allt få ett stopp på detta, ringer VC igen:

- Välkommen till Tjörns Vårdcentral, det är syster Greta (nä, hon hette nåt annat men man skall inte hänga ut folk)
- Hej jag heter bla bla och jag tror att jag har bihåleinflammation.
- Varför tror du det om jag får fråga, säger syster Greta.
- För att jag har varit förkyld i flera veckor och senste veckan haft tilltagande huvudvärk, hetta och ont i panna och kinder. Plus att det rinner segt gegga bak i halsen.
- Har du provat Sinova?
- Va???
- Ja, det är många som tycker att det hjälper. Det är ett naturläkemedel. Säger syster Greta.
- Va?? Min tröga hjärna kopplar trögt.. -Jag vill ha pencillin, säger jag försynt.
- Ja men du kan ju prova Sinova och så kan du ju ringa tillbaka om det inte går över.

Ungefär här får jag spader.
Först skall man gå och släpa på snorhelvetet i veckovis för att inte störa i onödan, och när man verkligen är vid vägs ände så skall man få nåt jävla naturläkemedel slängt i ansiktet på vårdcentralen? Dom tror ju inte på naturläkemedel själva, men att förkorta kön några dagar genom att skicka en dum en hem med några jävla vitaminpiller???

Oj, oj, oj. Jag tror jag kolar på stört.
Sköterskan ångrade sig emellertid, när hon förstod att jag inte gick på vitaminpillerbluffen, ringde tillbaka med en läkartid, så vi får väl se om han oxå tänker skicka hem mej med Sinova. Då dör jag på fläcken tror jag.

Hejsvejs // Carina

4 kommentarer:

Anonym sa...

På dem bara!
Hoppas att du får den läkaren jag hade senaste flunsan... Han sa "jahapp, du har ställt din egen diagnos, då är det väl bara att skriva ut ett recept och en sjukskrivning"
Tack sa jag... ska du inte kolla mig då?
Läkaren: "Jo, kan ju lyssna på dig".
Ja, du hade ju rätt. Jag lägger på några extra dagar ledigt så får du börja när du är frisk istället...
Tack och hej... :)

Håller tummarna för att du fick allt och lite till!

Kramar

Anonym sa...

Ha ha, men jag tycker Sinova är toppen mot bihåleinflammation! :-) Det har hjälpt mig alla gånger iallafall, fast å andra sidan har jag reagerat efter någon vecka och inte FLERA veckor... :-P

Hoppas du kryar på dig snart, och får den hjälp du vill ha! ;-)

Carina sa...

He he he, fnissar förläget...

Fick nog din snälla doktor, Yvonne, för han tittade på mej lite snabbt och sa "Nu tar vi och kurerar dig så att du blir av med det här" och klappade mej på axeln. Pencillin och slemlösande tabletter.... Uhuuuuu, nästan så man börjar gråta av lättnad :-)). Gulle lille doktorn, du måste komma från himlen direkt! Tände pannlampan i kolgruvan! Ljus i mörkret!

(Hade han sagt annat så hade jag nog lagt mej ner på britsen och bett att få bli avrättad på plats :-)). Tror han såg det på mej...)

Hejsvejs // Carina

Anonym sa...

Ojdå, krånglig vecka!

Hm, borde kanske också gå till doktorn med min huvudvärk men har bara haft den i en vecka. Fast jobbigt är det!

Tycker inte om vårdcentraler! Får väl testa Sinova! =)

kramkram erica