torsdag 9 augusti 2007

Campingliv...

Tydligen så är Daftö ett populärt semestermål för norskar... Vissa bor i stugor, andra tältar och andra kommer med husbil elelr husvagn... 80% är norskar, och om man tar en promenad om kvällen ner till det mer exklusiva området så hittar man rena lyxhusvillorna med välskötta trädgårdar och häckar... Undrade i mitt stilla sinne hur dom gör när dom vill flytta sin vagn, och i nästa sekund så insåg jag att det gör dom ju inte... dom står här ju alltid, år efter år efter år... 15.000kr kostar det för en säsong hörde jag nånstans...

Och en sån massa varianter det finns på folk och boende! Alldeles nyssens kom det en bil med släpkärra och parkerade mittemot vårt. Och efter 5 minuter så tjoff har det blivit ett 2rums tält med golv och veranda! Allthiop nerfällt i den lilla släpkärran... "Combicamp"... läste jag på baksidan.

Idag är det så herrans hett, så man orkar inte vara i solen alls nästan. Korta stunder bara. Barnen är för det mesta på leklandet, där det är lite mer svalkande träd och emellanåt går vi ner till poolen och doppar oss.. I poolen är det 25 grader, medan det är 18 i vattnet, men det är lika mycket folk på bägge ställena.
Jag är ju inte riktigt en soldykare och trivs bäst runt 20-25 grader och lagom temp... När det trillar uppemot 30 så flyr jag till skuggan och gnäller som den värsta kärring. He he he... Har man passerat 35 så har man... Kärringdopp. Bilringar. Hatt på huvet (jag vägrar!). Snacka om ångest!!

Ikväll är det pirat teater med bomber och granater så jag skall gå med ungarna och Anders skall åka iväg med Narnia eftersom dom skall ha fyrverkeri och bombardemang...

Nä, nu ringer min telefon!
Kram o hej
Carina & Narni

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och tack för senast :)

Hoppas ni har haft en skön semester, vi är fortfarande i början på vår. Jag tror att jag också har semester för att JOhan är ledig...
Du får självklar sno bilderna på Narni och Rusis. Fler finns att hitta på http://linda.johan.webalbum.se titta i Rusas album.

Kram