tisdag 28 augusti 2007

pust..

Äntligen är jag klar med mitt lägrespår inför lördagens tävling där jag är spårläggare på spår nummer 4...

I sista minut (i lördags) kastades spåren om och jag fick byta spår... Inget kul med tanke på alla timmar man lagt i det gamla spåret med planering, snitsling, mätning och sånt... Hade lovat mej själv att vara färdig i god tid, med fjolårets panik i minnet. Det sket sej så det small.

Erica hade som tur var förarbetat lite med snitslar och planering, och vi hjälptes åt att "pilla" lite mer i lördags.. Därefter har jag varit mer eller mindre sömnlös över hur jag skall få tiden att räcka till för att fixa spåret i dagsljus. Kvällarna fullbokade alternativt ingen barnvakt...

Igår kastade jag mej i bilen vid 19:00 när Anders kom hem, för att försöka få till det, men jag fick ge upp när det blev mörkt och efter att jag snubblat några gånger och dessutom lider jag av otrolig mörkrädsla i skogen, så var det bara att ta sig ut och åka hem.

Idag fick jag en chans att åka när Anders helt plötsligt dök upp klockan 17 istället för 20 och det var bara att kasta sig i bilen och åka upp och göra klart... Så nu kan jag pusta ut inför Anders Mamlö resa som går av stapeln i morrn bitti och sen är det kört med barnvaktsmöjligheterna på ett par veckor. Kanske kommer han hem i helgen en vända, men det står skrivet i stjärnorna, och alltså inget att räkna med...

Nu är det i allafall färdigt och klart och jag har såpass koll på terrängen att jag klarar om en snitsel blåser ner (peppar peppar). Min stackars reservspårläggare får tyvärr vara utan kännedom om spåret, för jag har ingen mer tid i veckan att visa henne... Får visa henne när tävlingen är över och läget normalt igen.

Har även beslutat mej att skita i tävlingen på fredag. Har inte fått tränat EN ENDA plats med dold förare sedan början på förra veckan, och då i trädgården hemma, och bara en enda ruta har jag fått till...
Min princip är att ha tio lyckade kryss på min checklista innan jag tävlar, och eftersom det har skitit sig rejält så är det inte rätt mot varken Narni eller mina nerver att ge sig ut och chansa på att hon ligger plats med dold förare. Eller springer till en ny ruta på en ny klubb.

Kanske åker jag och tittar på dom andra från TJBK och hejjar på dom. Om jag har lust på fredag. Tänker inte boka in en enda sak mer denna veckan.

Kram o hej leverpastej // Carina & Narni

Inga kommentarer: