söndag 26 augusti 2007

Lägerhelg

Ja, så har ännu en helg flugit förbi! Ena sekunden är det fredag eftermiddag och schwiss så var det visst söndag igen... Hm...

Har hjälpt Eva med att vara instruktör och hjälpreda på Kennel Axevas valpträff / kennelläger på TJBK. En härlig hög med människor och hundar, taggade till tänderna på att lära sig ALLT om hundträning. Härligt att jobba med människor som liksom redan är på inpirationsnivå när dom kommer, och själva träningsbegreppet är redan insålt och klart i och med hunden dom har köpt!!

Och vilka goa hundar! Sociala, trevliga och med leklust till tusen. Vad mer kan man begära av sjumånaders valpar.

Emma och Narni var också med på lägret tillsammans med Alice & Oska och Rebecca & Titti. Tjejjerna hade skitkul hela helgen och både Emma och Narni är helt utslagna...
Jag och Emma sov inte över utan åkte hem på kvällarna, till Emmas förtret när själva mysfaktorn gick upp för henne, att sova i en stor lokal med hundar och burar och sängar. Nåja, det kan hon suga på ett tag!

När vi kom hem på lördagkvällen hade diskmaskinen dragit sin sista suck... Skit och pannkaka. Köket stod på högkant och min käre make hade såklart skruvat isär den på korsen och tvärsen. När vi kom ikväll då hade kylskåpet OCKSÅ gått sönder!!! En byrå på Antons rum hade också gett upp och brakat ihop av tyngd och slitage... Summa summarum blev iallafall att Anders lyckats (peppar-peppar) lagat kylen, byrån åker ut (kanske lyckas jag smyga med alla leksakerna också... he he he) , och att diskmaskinen kanske kan gå att uppväcka med hjälp av lite reservdelar... Pust...

Nu i veckan skall Anders till Malmö och jag skall lyckas klämma in på ledig tid: en hundkurs, en ridning, två snitslade spår á 1.000meter som skall pillas med inför tävlingen och provgås alternativ nedplockas, alternativt apportsnitslas, höftledsröntgen på BS, en tur till Stenbk för att träna inför tävlingen, en tävling på fredagen (som jag min idiot gått och anmält mej till) och så skall jag vara spårläggare på lördagens lägrespår. Utan barnvakt. Anders i Malmö. Bra va? Såna här veckor är sååååååå trevliga att ha bakom sig... Men inte att ha framför sig ....

Just nu känner jag för att hoppa kvällstävlingen faktiskt... Får se hur det går med träning i veckan. I helgen har jag lyckats få till EN enda ruta... Ingen plats... Bådar inge bra.

Kram på er!
Carina & Narni

2 kommentarer:

Kerstin och Gouda sa...

Hej!
Tack för en trevlig helg.
Lycka till på tävlingen. //Kerstin o Gouda.

Anonym sa...

Låter som om ni har haft en härlig helg. Vädret har ju varit bra hm... om man inte bryr sig om blåsten då... ;-)

Vilken härlig vecka du har framför dig.

Vi har tänkt åka till Stenungsund på fredag och bara njuta och ha det skönt. Så om du behöver hjälp med barnen... ta med dem... Wilma skall med också. DÅ kan de kanske underhålla varandra.

Nu måste jag gå och sova..

Kramar