söndag 5 augusti 2007

En vecka kvar






Lägger in lite bilder från Gotlands-turen!
Här är en bild på Emma när hon passar minsta kusinen (dop-barnet) Erah Louise. Tilltalsnamnet skall vara Erah. Prästen var lite snurrig och fick alla varianter på namnet när han "predikade", den roligaste var "Leja-Loiie"...


Ja, tiden går fort... Plötsligt är det bara en vecka kvar av semestern och vi har varit hemma en sväng. Emma är på ridläger över helgen, och vi har varit och jobbat in i mellan för att kunna slappna av en vecka till. Vi har även kört tvättmaskin och gräsklippare när vi ändå är hemma, och till och med fått skrapat och målat lite på huset. Inte så illa pinkat på tre dagar...



Här kan man se tre lyckliga kusiner som mer eller mindre bodde på höloftet till och från! En tur med höskrinda med Alizias morfar och traktorn blev det också, för att titta till hästarna som gick på sommarbete.
Bilden på korna är väl en fin sammanfattning på väderleken... Sol och regn och åska och regnbåge. Härlig bild va! Korna gick precis bakom där vi stod med husvagnen, väldigt bra träning för Narni!




I fredags var jag och Narni och tränade med kompisarna på klubben, och det var riktigt skönt att vara tillbaka i "normala" gängor ett slag.

Emma sken som en sol efter fredagens första lägerdag, och även lördagen var lyckad! Håller tummarna för att även söndagens lägerdag blir lika lyckad, jag tror att Emma har växt en meter på längden under helgen!

I morse lämnade jag Emma på lägret vid 8:00 och när man ändå är vaken och påklädd så svängde jag och Narni förbi klubben, tog en skogspromenad och tränade en timme. Det gick helt okej, men jag behöver hjälp att träna plats (med dold förare)... Narni tror att det är nån kul sökövning, och kan inte låta bli att sätta sig upp med huvet på sne och undra om "får jag komma nu då?"... Nåja, fick till det rätt okej ändå... Hade en backspegel liggande bakom klubbstugan förr i tiden, men den har blivit bortstädad... Så antingen får jag skaffa mej en fickspegel till träningsväskan, eller så får jag helt enkelt vänta tills team-träningarna och mina träningskamrater... Hm... kanske kan jag övertala Anders att vara platsvakt i veckan...

I kväll åker vi till Daftö och stannar en vecka där. Det är en stor camping med poolområde och badplats i havet, och en stor "piratlekplats" för barnen med båtar, klätterställningar och allt möjligt. Vi har bokat en plats nära leklandet så att barnen har nära dit. Nu håller vi tummarna för aningen bättre väder än hittils... Iochförsig så är jag ingen stranddyrkare ändå, så jag är lika glad för lagom väder med lagom temperaturer. Bara det inte ösregnar hela tiden, för det blir så synd om barnen...
Har uppdaterat fotoalbumet om någon vill kika på fler semesterbilder!
Kram o hej leverpastej // Carina & Narni & gänget

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Hoppas ni haft en härlig sommar.
Här är det mest jobb mne några tävlingar närmar sig med stormsteg å mina nerver likaså;)
Våran websida har bytt adress till www.newstorykiwi.se
eg bara .se men i af den andra är nedlagd.
kramar från släkten i norr

Anonym sa...

Kul med läger för Emma!! Det vet vi ju själva hur kul det är med läger... eller hur? ;-)

Härligt med en vecka kvar och Daftö är ju fint det vet vi ju... Akta er för fotbollar bara. ha ha

Vi har kommit hem efter en underbar helg i Varberg med strålande sol och en himla massa portisar och härliga människor.

Ha en underbar vecka!!