fredag 31 augusti 2007

Höst!

Idag är det höst. Regnet strilar ner och det är rätt mysigt faktiskt.
Hade bestämt mej att nu är barnen så stora att dom kan cykla alla dagar till skolan, oavsett väder, och jag tvingade på dom stövlar och regnjacka (försökte även med regnbyxor men fick kompromissa att man kan ha dom i väskan), och sedan såg jag bestämd ut och höll emot trycket, när frågan oundvikligen kom.... "-men mamma, kaaaaan du inte köra oss idag?"

Man känner ju sej som den värsta hjärtlösa häxan, men måste tänka på att man gör dom en 0tjänst i livet om man curlar för mycket... har skräckexempel på nära håll och det kan verkligen bli KATASTROF... Dessa stackars föräldrar ger med sig oavbrutet bara för att det är enkelt och minsta motståndets lag, och så utvecklas barnen till små monster... Stackars barn....

Igår var vi och höft/armbågsröntgade jag och Narni, och som vanligt när jag skall röntga hundar så tog inte dosen och Narni var nästan helt vaken. Den här röntgensköterskan var däremot väldigt bra och bestämde att öka på dosen lite och låta det ta en timme till, bara för att få bra bilder och ingen skräckupplevelse för hunden. Nu håller vi tummarna för fina leder så att hon kan hålla livet ut och orka med mina påhitt i skog och mark.

Hade ju glömt av att man inte får tävla efter sömnmedlet, så jag hade ändå inte kunnat ställa upp på tävlingen ikväll. Har smsat och försökt få tag i tävlignsledaren utan resultat... Får köra på igen idag.. Som det är nu verkar det som att Anders kör från Malmö vid 16 tiden ikväll så om allt går bra så är han kanske hemma vid 20-21 tiden ikväll och åker ner igen på måndag-tisdag. Bådar gott inför lägretävlingen där jag skall infinna mej lördag 07:00 för spårläggartjänst...

Narni har nog fått lite lite stimulering dom senaste veckorna för igår snodde hon Antons cykelhjälm och snyggade till den ordentligt. Perforerad och fin... Måste få till lite träning... Det får bli latmansträning ikväll = kvällsmaten spridd över gräsmattan (nosarbete med fusk)...

Kram o hej // Carina & Narni

1 kommentar:

Anonym sa...

Nosarbete med fusk är det de vi ska kalla övningen på våra grundkurser också? :-)
Azzie kan annars lära henne sorkapportering? ;)