onsdag 14 november 2007

Ekorrhjulet

Så har då ekorrhjulet snurrat vidare och vips så varde det mörker. Blääääää. Har ägnat dom senaste veckorna åt "göra färdigt grejjer".. Nån som känner igen sig? Kvartsamtal, klädinköp, Ica, skoinköp, laga mat, läxor, dammsugarn, oops inga vantar! iväg igen, tvätt, akuten, röntgen, läxor, tvättmaskinen läkarbesök, frissabesök, möte på skolan igen, apoteket, disk, läxor, laga mat, möte på klubben, möta mej hit och möta mej dit... Och sen är dagen slut, det är mörkt ute och jag är slut.

Vi blev ju uppflyttade för två veckor sen jag och Narni till 3:an. Tänkte att två veckor är ju gott om tid att hinna träna in lite fjärr och sitt i grupp... Hm.... Nja.... Har tränat max 2 gånger... Och idag blev det inget för jag har inga vinterdäck och ute är isvinter, och Anders har varit på resa till Gävle... Jaja, har tinat lite köttbullar för att träna lite fjärr inomhus... det får räcka, och så får det gå som det går... Vi har ju hela vintern på oss att träna sedan ju. Och lägreklasserna finns inga i närheten förrän april, så det är ju gott om tid där med...

Och så var jag hos Ortopeden idag och inte blev jag mycket klokare av det. Det fanns på röntgenbilden två utväxter (horn) på mitt gamla benbrott, men läkarn kunde inte säga om det hade med smärtorna att göra. "Hugg-smärtorna" indikerar att det är "mekaniskt" som felar, och kanske är det nån hinna som är skadad och så blir det ibland dålig friktion när jag rör leden. Han sågade raskt alla teorier med hälsporrar, ischiasnerver, hälsena, osv. Inga mjukdelar ömmar och då är det i leden smärtan sitter. Han menade att det finns inget att göra, man kan inte ta upp ett gammalt benbrott och grejja inne i leden och dom försök som gjorts med titthål och sånt har aldrig lyckats, så det är bara att göra som jag har gjort. Inlägg. Vriststöd. Fotriktiga skor. Kängor. Thats it. Bit ihop.
Ibland försvinner såna här "hugg-smärtor" med tiden berättade han, så då får vi väl hålla tummarna för det då.

Blä.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är inte kul när kroppen till viss del strejkar. Själv har jag en vänsteraxel som inte alltid tycker om att jobba som jag vill. Och då gör den j-vligt ont. Men man biter ihop och tänker på härliga vinterdagar med mycket snö och man får åka pulka/skidor eller bara göra snöänglar.