söndag 18 november 2007

publik

Vi hoppade LKL 3 jag och Narni igår. Efter att inte ha fått till några träningar på hela veckan så åkte vi upp på fredag kväll och tänkte få till det där som saknades... Hm... Det började med att Narni satte sig på platsen (första gången på väldigt länge)... Bestämde rakt av att då hoppar vi tävlingen. Vis av gamla erfarenheter med Glimmer så tror jag man spar man både tid och bekymmer om man är lite överdrivet försiktig i platsfrågan... Både för sig själv och andra.
När vi så körde igenom lite moment i den täta dimman, så bad jag Anna om en fjärr med tävlingsledare... He he he.. Det momentet var verkligen inte klart på långa långa vägar. Flyttar sig framåt från ligg-stå, sätter sig framåt från stå-sitt, osv... Klassiskt. Tillbaka till scratch tror jag innan jag befäster det mer än det redan är. Det blir lagom med tävling framåt våren, men då går ju brukset före, så det får bli i mån om tid... Men bra att ha något att träna på under vintern!

Vintermålen får bli spårning, uppletande, framåtsändande, kryp (inomhus) och såklart LKL3 / Elit momenten.

Det kändes helt okej att stå på altanen igår och vara publik istället för att vara på plan. Och om jag hade ställt upp i tvåan så hade det inte blivit bra heller, för där hade dom verkligen lattjolajbans på platsliggandet. Stackars Tilda fick bekänna färg när hundarna racade runt dom på någon meters avstånd och Tilda låg kvar ändå! Inte nog med det utan efter omläggning så händer det IGEN när dom andra hundarna fått smak på racet. Tilda låg ändå (suveränt!). Men jag är glad att inte jag och Narni var i den gruppen, för vem vet om hon hade klarat att ligga... tveksamt..

Nu skall vi åka till GBG och handla lite möbler och sedan äta middag hos svägerskan som fyller år. Om vi blir insläppta med vår kanonförkylning... Anton har till och med tappat rösten...

Hejsvejs // Carina & Narni

1 kommentar:

Kerstin och Gouda sa...

Cirkus på platsen vill man inte ha,tyvärr är det vanligt i appellen och lydn 1 och 2.Det kan förstöra så mycket för en,speciellt dom hundar som går opp och muckar med andra hundar:-( min erfarenhet är att momentet inte är riktigt in arbetat innan folk åker och tävlar.