lördag 24 november 2007

Träning

Äntligen fick jag då till lite träning! Både igår eftermiddag och hela förmiddagen idag! Underbart!

Igår i det snabbt försvinnande daxljuset blev det mest fritt följ, inkallning, lite ruta, fjärr, höger-vänster (inför apport m dirigering), skall och vittring, och idag lade vi ett låååångt spår med massa prylar, vinklar och klurigheter. Dessutom fick vi två skick i uppletanderuta, kanonbra platsträning, sittande i grupp och lite rutor idag med. Tänk så mycket det gör att få till lite bra träning!

Raka vägen hem, fixa mat, köra dammsugare, piska matta och sen flyttade vi in i vårt nya teverum och invigde med lite överbliven tårta från teamet (tack Taimi, den kom väl till pass! Väldigt bra tajmat dessutom!). Jag har tjötat mej ett skåp med glasdörrar till hundarnas prissamling (jag hatar att damma), och Anders och barnen hade satt in en lampa idag i smyg och överraskade mej med. Det lyste och blänkte så fint så! Stora KM bucklan fick bo uppe på skåpet...

Och snart startar vi (mest Anders) nästa byggprojekt - sovrummet... Tänk när vi väl blir färdiga (vi har hållt på att renovera sen vi flyttade in 1993) då är det nog dax att börja om igen...

Hejsvejs // Carina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir man någonsin färdig när man bor i hus, jag bara undrar. Vi köpte ett nytt (2 år) -00. Vi började att bygga på övervåning. Sedan har vi hållt på och målat och byggt div. förråd osv. Nu är det dags att bygga om ungarnas rum, samt att jag vill ha värme golv i hallen och gärna ett nytt golv i köket. När vi ändå håller på nya tapeter. Men, men min make är inte så villig att hålla på och bygga??????? :0))
Ha det gott!!
Kramar Åsa & Ganto

Anonym sa...

Ha, e det nåt som "går" där i väst att hålla på o bygga o dona hela hela tiden...asså, flera år menar jag. Eva o hennes familj håller också på. Först taket o nu golvet.

Vad kul att du gått ett skåp med belysning. Det där med att damma e inge vidare så där håller jag fullkomligt med dig.

Men jisses vilken energi och tempo du har....lite avis där faktiskt...

Kram på dig Carina

Från Susanne