söndag 4 november 2007

Söndag

Hm. Där gick visst en hel vecka... sådär vips.

Har hunnit med en hel del i veckan, bland annat varit hos läkarn med foten och fått en remiss till röntgen. Foten är till och från kan man säga. Man vet aldrig när det hugger till... och när det gör det är det bara att bita ihop och fortsätta gå, efter en stund släpper det... Han hade nån egen teori (4:e i ordningen) på att ledkapseln var skadad och hamnade fel, alternativt att det gamla benbrottet hade bildat brosk som måste tas bort. Nåja, vi får väl se vad röntgen + ortopeden säger.

På onsdagen hade jag och träningskompisarna filmkväll hemma hos Anna, väldigt trevlig och väldigt kul att se sig själv för ett år sedan, och därefter senare filmsekvenser så att man ser att det verkligen har hänt saker! Narni såg helt annorlunda ut från åskådarhåll, än min känsla när jag går med henne och jag blev glatt överraskad över vilken fin kontakt hon har, hur kvick hon är i kroppen, och hur kul hon faktiskt tycker att det är (svansen högt och viftar hela tiden)! Personen på filmen som gick brevid Narni (nån långhårig drufts som jag inte alls känner igen he he he) såg ut som om hon visste vad hon höll på med faktiskt ;-)) ... Men... Jag måste klippa mej!!! Ser ut som en långhårig gammal drufs!

Narni håller nog på att ramla in i andra könsmognaden... 20 månader är hon nu... Lite idiotiskt att tro att man kan träna in en lkl 3 på 2,5 veckor med en "tonåring", och det blir nog så att vi står över den 17:e... Troligen börjar hon dessutom löpa närsomhelst...

Vi har tränat några gånger i veckan, och det är väl främst sittande i grupp, sitt under marsch och stå på fjärren som är dom stora osäkerhetsmomenten. Hon vill gärna lägga sig på alla sitt, och på stå så vrider hon kroppen och vill ta ett steg fram. Idag kom jag på hur jag skall göra för att få till stået från sitt genom att hålla emot i halsbandet så att hon reser sig utan att flytta frambenen, men det dröjer nog innan rörelsen är befäst.. Nästa vecka kör vi stå från ligg, så får vi se hur vi löser den biffen.. Provade Lindas variant på uppletande med fyra föremål på raken utåt och det tror jag är en grej som passar oss! Narni gillade denna leken skarpt och jag fick till två såna här övningar i morse när jag var och tränade.

Igår var jag spöke och dumpdragare på MH och det var väldans kul faktiskt. Det var länge sen jag figgade sist, och det var härligt att få kika på hundar en hel dag sådär. Det är precis lagom att vara B figge... Man är med utan att dra ett alltförstort lass... Man är ju inblandad i alldeles på tok för många grejjer på klubben redan, men oj så kul det är... Tävlingsledare (bruks alltså) är nog nästa utmaning (hösten 2008) tror jag...

Nä, nu måste jag fixa lite kvällsmat!

Tjing pling // Carina & Narni

Inga kommentarer: