söndag 16 december 2007

Julgranshuggning!


Å så var det dax för den årliga julgranshuggningen i Lerum med tjocka släkten på min mammas sida.
Dagen började med strålande solsken medan vi tittade ut en gran och hundarna sprang som tokiga runtikring medan vi vandrade runt i skogen. Efter hand kom det lite dimma, men annars hade vi verkligen tur med vädret!
Barnen får åka kärra efter fyrhjuling ut till skogen, medan vi övriga tar hundarna och går en härlig lång promenad.



Ett lass med ungar och en och annan bekväm vuxen också!




När granarna är huggna och utsläpade så är det "riktig" korvgrillning som gäller innan vi tar oss tillbaka till gården och lite julmat och trevligheter.
Mycket hundprat blir det också när jag och min syssling Sussie träffas, som är aktiv på Lerums BK, så vi brukar bli sittande i ett hörn och kuckla hund en stund.
Efter några timmar letade vi upp ungarna runt om i huset och sen bar det av hemöver.
Idag har jag julstädat så gott det går på en "byggarbetsplats" och till och med fått upp julgardinerna i köket. Sen åkte jag och Narni en snabbis till klubben och tränade lite.
Nu skall jag åka till Myrornas klädinsamling och dumpa 5 säckar med urvuxna kläder. Tänk vad grejjer det går åt med växande ungar...
Hopp o hej leverpastej // Carina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va mysig tradition med granhuggning och grillkorv... mmmm :)
Hoppas att den blev fin inne! Själv blir det ingen gran iår... brukar vara så jobbigt att få ut den i samma skick som den stod i inne, hehe
Får titta ordentligt på pappas istället...:)

Go jul!

Anonym sa...

God Jul & Gott nytt år till er alla från oss alla :)

// Linda, Kiwi och Nio

Anonym sa...

var räd om dig o familjen stressa inte