måndag 10 december 2007

Korta kvällar

Hej på er!

Är det bara jag som lider av korta-kvällar-syndromet??

Mörkt när man går, mörkt när man kommer hem, och dessutom så rinner kvällarna iväg väldans fort... Idag skulle vi ta en sån där runda via veterinären på Huveröds, den årliga rabiessprutan, handla hundmat, torget och handla fin kläder inför julen, och sedan till Kvantum och köpa ett lass med diverse proviant.

Nåväl, vi fastnade redan på Tjörnbron eftersom det hade hänt en olycka mitt på den mindre bron innan tunneln, och det var ju lite otäckt men spännande med brandbilar, bärgningsbilar, polisbilar och hela kittet... Tyckte barnen iallafall. Ambulansen hade nog redan varit när vi kom för den såg vi inte till. Hoppas ingen blev allvarligt skadad..
Efter en stund fick dom städat upp vägen och sen fick vi åka vidare. Det man kan reta upp sig på var två bilar som försökte knö sig före i kön, där alla hänsynsfullt kört in till sidan, och så skulle dessa två muppskallar knö sig för bi! Så herrans fräckt att inte visa respekt!!

Så klockan var 17:06 när vi anlände till Huveröds och Maud tar numera in lappen klockan 17:00... Hm... Efter att ha stått och väntat en stund så visade det sig att hon hade lite tid över till mej och Narnia så vi fick löst våra grejjer. Tack!

Därefter in och shoppa hundmat och barnen köpte varsin julklapp till Narni. Hungriga som vargar blir det Mac Donalds utan vidare omsvep. Vidare till torget och Kappahl, klockan är redan halv sju och personalen tittar lite extra oroligt på oss medan ett barn i taget skall prova diverse grejjer och sedan skall mamman i familjen också prova kläder. Va fasen, har vi jäktat och hållt på så kan man ju inte bara åka hem när man väl tagit sig dit!! Dom fick ge oss en kvart och 19:15 släppte två sura expediter ut oss med en jättekasse.

Jag var lite stolt över mej själv att jag tillät mej att göra färdigt faktiskt, men när jag kom ut i bilen fick jag se att jag hade rabattkupongerna kvar i fickan, så lite stressad blev jag nog!

Efter detta så tar vi ett snabbt familjeråd och inser att provianteringen får vänta tills en annan dag, utan vi åker hem och tränar på Emmas geografiprov istället....

Och vips så var klockan slut och lite nedvarvning framför datorn innan min deckare väntar på mej..

Hejsvejs // Carina & Narni

Inga kommentarer: