torsdag 13 december 2007

Lusse, frissa och facklor

Ännu en dag till ända. Lussandet fixades redan igårkväll på skolan där Anton var sockerbagare. Och gjorde det kanonbra. Han och en kille till var sockerbagare och sjöng helt själva för full hals! Jättekul!
Han har verkligen tränat och liggat i, och tillochmed frågat morfar och mormor om dom ville komma och titta vilket dom gjorde. Jag hade fixat glögg, pepparkakor och lussebullar (tacka vet jag Ica Nordevik dom bakar för fulla muggar) så vi hade riktigt mysigt en stund. Emmas klass hade lussefritt i år, och det var riktigt skönt att slippa vara på två ställen samtidigt...

Idag hade Anton klipptid och jag hade mutat mej till en kort frisyr vilket kostade en legogubbe med fyra lasersvärd. Nåväl det var det värt, nu är han korthårig och fin igen!

Föräldraföreningen hade arrangerat fackeltåg med sång framför kommunhuset för att protestera mot nerdragningarna i skolorna på Tjörn, så vi åkte dit alleman ikväll och facklade och bar skyltar som dom hade snickrat. Inte för att jag vet om det gjorde nån skillnad, men då har man ju ändå markerat att man inte kan spara in på skolan hur som helst utan att det får konsekvenser.

Efter allt bestyrande och läxor så tog jag och Narni en längre kvällis, det var skönt...

Inte utan att man funderar på när vi skall få tid att handla julklappar... Pust...

Hejsvejs // Carina & Narni

1 kommentar:

Åsa sa...

Ja, jag säger det samma. Hur ska man hinna med?????? Nästa vecka ska jag på kurs tre dagar i Trollhättan. Dagarna före jul, suck. Så dumt att man inte tror att det är sant. Ändå känns det som att jag måste åka. Som vanligt även panik på jobbet. Så det är bara att bita ihop.
Vill iaf önska er en God Jul och Gott nytt år.