lördag 17 januari 2009

Packar och packar

Hej hej!

Här pågår för fullt sista packningarna inför morgondagens resa norröver till Sälen. Skall bli så himla härligt att få lite ledigt. Får väl se om jobbet klarar sig en vecka, men jag har verkligen sopat framför dörren den här gången för att allt skall funka när jag inte är där. Får väl se. Hoppas att jag slipper sitta framför datorn uppkopplad allt för många kvällar. Tänkte glömma mobilen i lägenheten, men kom på att det är nästan större ångest att komma tillbaka och inte veta om nån ringt och få ont i magen medan man ringer och värsta krisen har inträffat... Bättre då att ha mobilen med..

I vilket fall så skall det bli härligt att komma iväg! Ungarna har haft nerräkning och packat i omgångar hela veckan. Narni skall vara hos mormor och kommer således bli bortskämd en hel vecka!

Träningen idag gick helt okej, och äntligen så tror jag att Narni landar. Fick se kort på mej häromdagen när jag tävlat och fick mej en rejäl tankeställare... Narni ser ut att ha superfin kontakt och ser samarbetsvillig ut som attans, men hur ser hennes matte ut då? Arg som ett bi!!! Och då blev jag lite paff, för jag vet ju att jag inte var arg, utan mer koncentrerad och försökte hålla nerverna i styr... hm... Måste försöka kontrollera mitt utryck bättre, och som tur är har jag ett gäng träningskompiar som glatt tar sig an denna uppgift! Tänk så bra med nån som tittar på en när man glömmer sig...

Ovan bild ser ju hunden käck och trevlig ut... Värre blir det när man zooomar in på matte!
Kolla, va!?

Stackars hund! Och denna då... hmfp

Och inte konstigt att domarn är snål på betygen med den uppsynen :-))
Nä, fram med mera skratt... Så herrans blodigt allvar kan det ju inte vara... Med tanke på alla bekymmer och allvarligheter jag håller på med 40 timmar i veckan, så borde ju detta vara en rolig grej ju. Skärpning! Får väl leta upp en sån där "theme song" a la Ally MacBeal, som gör mej glad... Stackars mina träningskompisar som kommer få jobba gärnet med att säga "Carina, tänk på rynkan" hundra gånger innan jag får bukt med detta omedvetna dilemma...

Annars är det en fantastisk förmån att få ha ett gäng träningskompisar som i vår grupp... Det har tagit många år att samla ihop oss, men äntligen har vi verkligen fått en bra grupp. Alla prioriterar träningen framför andra aktiviteter. Varenda lördag bokad. Man kan lita på att folk ställer upp och att alla är lika seriösa i sitt intresse. Hur cooolt som helst...

Räknade lite smått på vad 20minuters tävlignsträning i veckan innebär så här efter höstens lördagar... 15 lördagar = 300 minuter!! Det måste ju löna sig förr eller senare...

Nix, nu är det dax att packa ner datorn och kameran. Kanske kommer det lite bilder vad det lider under veckan, man vet aldrig!

Ha det bra! // Carinamedrynkan & Narniparnipäronprutt

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha nu så gott på semestern och inga brutna ben med er hem.
tack för hälsningen från Linda

//Therese

Linda sa...

Trevlig resa!!!
Kan du inte be din kamrater att påminna om skrattgropen istället, eftersom det är postivt tänkande vi ägnar oss åt :D Och vem blir glad av rynkor???

Kram

ulrica sa...

Ha det nu så himla kul i Sälen. Lite avis är vi.. som vanligt så har det snöat samma dags om det bär av. ;-) Fast förra året var det betydligt mer snö.

Kramar
Ulle, Wilma och Wiola

Kerstin sa...

Ha så himla kul i fjällen nu och tänk inte för mycket på jobbet.
Och det där med uttryck på tävling...hmm. Kan tänka mej att jag ser precis lika dan ut.
Kram Kerstin

Anna Sundalen sa...

Hoppas du får en guldvecka i snön. Oroa dig inte för rynkan den skall vi nog se till att släta ut innan tävlingsäsongen drar igång.

Kram

Anonym sa...

Hi hi hi, surtruta på tävlingsplan går inte för sig. ;-)
Men nog är 300 minuters tävlingsträning under vintern värt mycket!! Jisses så bra, och tänk vad det är gott för hunden... Ni gör det bra! :-)
Ha så underbart skoj i Sälen!