torsdag 1 januari 2009

Nytt o kallt

Så var det nytt år. 1 januari 2009.

Vi firade in det nya året tillsammans med Liljeqvistarna enligt en lång och trogen tradition. Väldans trevligt som vanligt. Vi hade ju även den sedvanliga julklappsutdelningen, vilket förgyllde kvällen ytterligare ett snäpp såklart. Speciellt ungarna uppskattar ju att man sprider ut julklapparna lite! Trevligt tyckte även Narni och Dugga som ägnade kvällen åt att busa och springa på kapp. Att det small och brakade mest hela kvällen var ingen som brydde sig om, och när det dånade loss runt tolvslaget låg båda hundarna under bordet och sov som två utslagna grisar. Att ha skottfasta hundar är en fröjd, och jag tror att vi som haft skotträdda hundar uppskattar skottfastheten ännu mer, när man slipper ha ångest hela kvällen för att hunden ballar ur..
Vi smällde våra små snurrgrejjer och fontäner och fåtal raketer vid 22tiden, så att alla barn orkar vara med. Hundarna hade vi burat inne med varsitt täcke över, better safe than sorry... Vilket oxå innebär att när väl tolvslaget kom, kan alla vara inne och se hela skådespelet över Skärhamn i lugn och ro.

Anders och jag startade det nya året med att tapetsera Emmas rum, och därefter tog jag en långpromenad med Narni och tränade lite smått och gott. Nu skall jag hjälpa Anton med hans senaste intresse, göra egna "videofilmer", små snuttar med filmkameran med hans legogubbar som hjältar och så en liten handling. Väldigt kul faktiskt, och bitvis blir det riktigt bra om man är med och tänker ut lite bildtrix här och där.

Nyårslöftet glömde jag av, men eftersom jag inte fick knäppt mina favoritjeans så är det hårda bud i mellerud som gäller. Försökte en sekund beskylla tumlaren för det hela, men det är nog tyvärr några dagars ledighet och alldeles för mycket av det goda, som har ställt till med det hela... Plus sill och sånt, samlar ju vatten som en annan kamel så fort jag tittar på en sillebidde...

I morrn blir det lite jobba av, men om jag sköter korten rätt kanske jag kan få till en skogspromenad på ett av mina spår som jag håller på att rekar ut. Håller tummarna för det... Kanske hjälper det nån millimeter på midjemåttet oxå... hm...

Nu har Anton byggt färdigt första scenen på legofilmen, så nu är det bara att rusa, kameraman som man är i denna produktionen!

Kram Carina & Narni

3 kommentarer:

Yvonne o Vilja sa...

Härlig afton ni tycks ha haft!
Skönt med trötta hundar som inte bryr sig om något smäll! :D
Vilja var också lugn... Hade inte som tur var så mycket omkring..
Hoppas att vi ses på lördag!
Tjing

Anna Sundalen sa...

Frank var också lugn som en filbunke hela kvällen. Det small som bare den redan under kvällspromenaden men som väl är så bryr han sig inte ett dyft. Precis som du säger så är det något man verkligen uppskattar när man haft en skotträdd hund.

Håller tummarna för att du kommer loss i tid och får dig en välförtjänt promenad. En annan får hålla sig inne och vårda förkylningen :-(

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året!
önskar
Annica med flock