torsdag 20 augusti 2009

Skolstart mm

Halloj!

Idag är äntligen till ända.

Har haft två väldigt nervösa skolbarn som nu sussar så gott i sina sängar efter att första skoldagen är avklarad.
Anton började i 4an - ny klass och ny fröken. Från att ha gått i åldersblandat slog dom ihop 3 klasser och nu går han i homogen klass (äntligen o tack o lov o prisad vare han där uppe åldersblandat är skit - och dom som säger annat är köpta av kommunens budgetnissar).
Emma började i 6an - ny skola (!) Bleketskolan (årskurs 6-9) - och buss på morgonen och skåp i korridorerna.
Båda kom hem och var både nöjda och glada och vips så kändes tillvaron så mycket enklare.

Inte nog med detta så vet ju ni som följer min lilla blogg att jag från och med i höst har aningen tunt med jobb (bara ca 30%), och efter semestern så var det bara att åka in och skriva upp sig på arbetsförmedlingen och se glad ut. Jobbar man deltid, då får man ju bara 75 dagar, och sen får man antingen stämpla heltid eller inte alls. Om jag nu får nåt över huvud taget, har än så länge bara fått en massa frågor om styrelseuppdrag mm. Intressant.

Har ju haft alldeles för mycket ansvar på mitt gamla jobb, så jag har inte alls varit någon aktiv arbetssökande sen förra måndagen, efter återinskrivningen från semestern, utan tänkte vila lite först, låta mina inlärda stressreflexer vid telefonsignaler och annat klinga av lite (klassisk betingning - ni vet), samt träna lite hund, städa huset och sånt, vara duktig mamma, plus att gubbarna i verkstan kanske då hunnit få igång alla projekt så att jag kan gå upp i tid, men så ringer plötsligt min mobil och det är en personalansvarig från ett företag som ringer....
Och har letat upp mitt CV nånstans på arbetsförmedlingens sidor och vill att jag skall komma på intervju... Idag. Shit. Ehhhh. Jag skulle ju va ledig ju... Men jobb växer inte på träd!

Så idag har jag varit på mitt livs första anställningsintervju! He he he. Snacka om fjärliar. Men det var trevligt och kändes helt okej.
Nu finns det ju säkert hundratals andra som har varit där i samma ärende, så jag har inga större förväntningar. Men ändå. Tillät mej själv en stund fantisera om att jobba på deras flotta kontor och ha ett gäng chefer, semester och kompledigt, det känns ju lite spännande!

Träningsmässigt så måste jag bara skryta om min lilla före detta viltolist som häromdagen spårade som en liten ångvält bland älgar och bajs! Anna hade lagt ett ca 400 meter långt spår pepprat med kuliga kampleksaker. Och jäklar vilket tempo vi hade - tjoho! Lite snurrande i nån vinkel här och där, men inga avgångar på vilt! Träningstorka är tydligen en träningsmetod så god som någon!
Har anmält oss till ett par högretävlingar ihöst, så får vi se vad som händer. Den lilla damen skall ju löpa också närsomhelst, så risken finns nog för att tävlingssäsongen löps bort... Tre hela högreprov har jag hittat som passar... Oddsen för att komma med är ju inte stor - och så löp... Hm.

Tänkte eventuellt fuska bort hösten och våren i LKL 3 bara för att ha nåt att göra... Kanske.

Just nu är hon dessutom så himla bra! Bara ett fläppryck på två veckor! Bara det måtte hålla...

Ha det bra // Carina & Narni

2 kommentarer:

Andreas och Mörka Molly sa...

Gôtt!

Anonym sa...

Hallojsan!!
Spännande för barnen med ny skola och fröken. Kan vara oroligt första tiden annars men dom har ju fixat det galant ju.
Underbart med Narni. E så jäkla kul när dom blir sitt "vanliga jag" igen. Me know.
Kul med jobbet också även om det kom under din planerade återhämtning. Lite typiskt.
Hoppas att ni kommer med på några tävlingar nu när hon är i sitt livs form och fläpprycken håller sig borta.
Lycka till!
Kramis
Susanne & Cia