tisdag 25 augusti 2009

Tvära kast

Hej igen.

I går var vi och tränade och träningen gick väl sådär, Narni var alldeles för hög i aktivitet så hon hade svårt att hålla ihop. Måste komma ihåg att köra nån sänkande åtgärd innan ingång. Kanske en miniletaruta eller nåt skulle passa.
Hennes konstiga fläppryck häromdagen försvann som vanligt "poff" och var borta morgonen därpå. Knepigt, va?

Idag har jag varit tillbaka på jobbintervju nummer 2, och är lite smått förtjust-chockad-glad över det faktum att jag ju faktiskt fick det där jobbet! Känns väldans spännande faktiskt nu när jag fått vänja mej under eftermiddagen.
Jag skall då alltså börja på ekonomiavdelningen på Najadvarvet i Henån nästa vecka. Heltid.

Eftersom verkstan bara är på ca 30% så måste jag ju göra något annat i vilket fall. A-kassa kan man inte leva på, för det kommer aldrig några pengar... Visserligen har jag varit på semester i juli-aug, men borde ha fått för några dagar i juni, har inte sett röken av en enda spänn ännu.

Nu fick jag då 100% jobb ytterligare och skall alltså jobba 130% fram till och med januari. Sen får vi se om det blir förlängt, om jag och dom trivs med varandra, tiden får utvisa.

Hemmavid innebär det ju en hel del förändringar, bland annat att jag måste köra hemifrån vid 07:00 och vid det laget sitter barnen och käkar frukost, så framöver får dom fixa morronracet och ta sig till skolan själva. Anders får sköta ridskoleleveranser och diverse andra utryckningar hemmavid som uppkommer. Hunden får vara med husse i verkstan på dagarna, och husse får sig en lunchpromenad (fniss, kan inte skada). Vardagen blir ju rätt mycket kortare med ca 1 timme pendling om dagen, så även en hel del klubbgrejjer kommer att försvinna ur min prioriteringslista. Thats life.

Nä, nu tycker Narni att jag är idiotisk som lägger dyrbara minuter av mitt liv på den här jäklans burken, och det har hon ju väldans rätt i. Fast det regnar ute så jag tänkte att det kunde få regna slut... men nu går vi ändå...

Hejsvejs // Carina

5 kommentarer:

Therese & Azzie sa...

Gott att det har ordnat sig. Håller alla tummarna ;-) för att det kommer att funka.

Kram

Carobozians sa...

grattis tänk att få jobba på orust :-)
bosse

Jennie o Orca sa...

Grattis till jobbet! Skönt att det löste sig!

Kram
Jennie

Andreas och Mörka Molly sa...

Orust? Ska man beklaga eller säga grattis?

Kram A.

Anonym sa...

Halloj min vän!
Du meeenar inte att du ska jobba 130 %. Hur i hela fridens namn kan man orka med det?!?!?

Du att jag förstår att du måste prioritera till max alltså.

Jäkla skit med a-kassan, att det ska behöva ta sån jäkla tid.
Ha de gott!
Kramar
Susanne o Cia